بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
مدیر مالی 《فوکا》در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

کمبود مواد اولیه، علت زیان شرکت

شرکت فولاد کاویان با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه است و به همین علت هم با حدود ۳۰ درصد از ظرفیت خود تولید میکند.
کد خبر : ۲۱۱۲۴۲

کمبود مواد اولیه، علت زیان شرکت

به گزارش بورس نیوز سهم شرکت فولاد کاویان در سال جاری بازدهی تقریبا ۱۵۸ درصدی برای سهامداران به ارمغان آورده و امروز هم با صف خرید مواجه است. این سهم نارنجی بازار پایه در حالی در ۹ ماهه امسال به ازای هر سهم ۵۵۴ ریال زیان محقق کرده که سایر سهم های گروه فولادی سودآور بوده اند.

مرتضی اریحی مدیر مالی شرکت فولاد کاویان در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت شرکت بیان کرد: افزایش نرخ محصولات فولادی و افزایش نرخ ارز نیمایی حتما اثر مثبتی بر سودآوری فولادی ها دارد. اما نکته اینجا است که شرکت فولاد کاویان با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه است و به همین علت هم با حدود ۳۰ درصد از ظرفیت خود تولید میکند.

وی افزود: فولاد کاویان، اسلب فولادی را به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار می دهد و ورق صنعتی (ساختمانی) تولید می کند. در سال های گذشته بخشی از مواد اولیه مورد نیاز از بازار داخلی و بخشی هم از طریق واردات تامین می شد؛ اما به دنبال محدودیت های نقل و انتقال ارز و... دو-سه سالی است که با معضل تامین اسلب مواجه شده ایم و با توجه به کمبود مواد اولیه، حجم تولیدات شرکت حتی از نقطه سر به سر هم کمتر است و به همین دلیل هم به زیان رسیده ایم. در حالی که اگر مواد اولیه کافی در اختیار داشته باشیم، و با تمام ظرفیت تولید کنیم، حتما سود مناسبی هم محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته بعد از معامله بلوک ۳۰ درصدی شرکت و ورود سهامدار جدید به ترکیب سهامداران، مدیران شرکت تمرکز بیشتری بر تامین مواد اولیه دارند و امیدواریم این مشکلات به زودی مرتفع گردد. ظرفیت اسمی شرکت فولاد کاویان ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن بوده؛ ولی در حال حاضر تولیدات شرکت کمتر از ۳۰۰ هزار تن است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر