بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
کد خبر : ۲۱۱۳۶۵

لطفعلی بخشی تحلیلگر مسائل اقتصادی: معتقدم در این شرایط بحرانی که بیماری کرونا در سطح جامعه گسترش پیدا کرده دولت باید به واحدهای صنفی تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا کند تا جنس‌هایی که سفارش داده‌اند و به فروش نمی‌روند را تأمین مالی کرده و بتوانند پول مواد اولیه خود را تأمین کنند.

از طرف دیگر دولت می‌تواند یک سری از مالیات‌های دریافتی از مشاغل و صنوف را مورد بخشودگی قرار داده و یک سری دیگر را در حد ۶ ماه به تعویق بیندازد. دولت همچنین می‌تواند کمک‌های بلاعوضی را به واحدهای تولیدی اعطا کند یا در حد معقول وام کم‌بهره‌ای را به آنها بدهد البته این کار باید با مشورت دولت با اتحادیه‌ها و اصناف و اتاق‌ها انجام شود به عنوان مثال و به صورت شفاف به هر واحد صنفی ۵ میلیون تومان وام اعطا شود.

طبیعتاً با چنین اموری بخشی از رکود حاکم بر بازار شب عید که ناشی از بیماری کرونا است از بین رفته و این واحدهای تولیدی می‌توانند حقوق کارگران و هزینه‌های جاری خود را تأمین کنند؛ بنابراین دولت باید در این زمینه تمهیدات گسترده‌ای بیندیشد چون این امر صرفاً مربوط به اصناف و شب عید نیست و حتی مشاغلی از جمله تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌داران و ... را دچار مشکل می‌سازد.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر