بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۸
کد خبر : ۲۱۱۳۸
ايلنا: يك كارشناس معاملات فولاد در بورس گفت: در هفته‌هاي گذشته قيمت فولاد در بازار با توجه به افزايش قيمت فولاد در كشورهايي نظير چين و ساير كشورهاي مصرف‌كننده فولاد و همچنين نگرش فعالان بازار به آينده انتخابات و تغير دولت، شاهد رشد قيمت فولاد در بازار داخلي در هفته گذشته بوديم اما از زماني كه نتيجه انتخابات مشخص شد قيمت فولاد در بازار داخلي فولاد و بورس شكسته شد.

علي اصغر بهرامي درگفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با اشاره به ركود بازار فولاد در بورس كالا بعد از انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: بازار فولاد قبل از انتخابات رياست جمهوري به اميد تغيير دولت و تغيير سياست‌هاي كلان دولت رونق گرفته بود چرا كه خريداران به اميد تغيير دولت و راه‌اندازي پروژه‌هاي عمراني وارد بازار شدند.

كارشناس معاملات بازار فولاد به معاملات انجام شده فولاد در بورس كالا در طول هفته گذشته اشاره كرد و افزود: هفته گذشته 50 هزار تن ميلگرد ذوب آهن اصفهان به قيمت 535 تومان عرضه شد كه اين كالا تا قيمت 600 تومان نيز معامله شد و همچنين ميلگرد چين به قيمت 458 تومان عرضه و تا قيمت 515 تومان رسيد. ميلگرد ترك نيز به قيمت 464 تومان عرضه و به قيمت 530تومان در بورس معامله شد، با در نظر گرفتن افزايش قيمت‌ها قبل از انتخابات، بازار فولاد در چند روز بعد از انتخابات راكد شده است و مانند هفته گذشته معامله‌اي در بورس كالا در رينگ فلزات انجام نمي‌شود.

وي افزود: ديروز ميلگرد ذوب آهن اصفهان در بورس كالا به قيمت 570 تومان و ميلگرد فولاد ميانه آذربايجان به قيمت 531 تومان معامله شد اما با توجه به كاهش تقاضا در بازار و سياست‌هاي مدير فروش شركت‌هاي عرضه‌كننده براي جلوگيري از كاهش بيش از حد قيمت محصولات خود كه به دليل كاهش تقاضا در بازار بوجود مي‌آيد عرضه محصولات فلزي هم كاهش يافت اين درحالي‌است كه بعد از مشخص شدن رئيس جمهور قيمت فلزات در بازار داخلي 10 درصد كاهش يافت.

وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه خروج از وضعيت فعلي تابع چه عواملي است، اظهار داشت: در صورتي كه مرزها را بسته فرض كنيم و پروژه‌هاي عمراني دولت دهم در حد كلان راه‌اندازي شود، اين امر منجر به خريد كلان تيرآهن و ميلگرد شده و بازار فولاد رونق مي‌گيرد اما اگر دولت در سياست‌هاي كلان خود تغيير ندهد و پروژه‌اي در حد كلان راه‌اندازي نشود بازار فولاد رونق نخواهد گرفت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر