بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
رشد ۲۰۰ درصدی سودآوری به لطف تورم؛

آتیه شیرین "وآتی" در بازار سرمایه

درآمد‌های عملیاتی ناشی از سود سهام دریافتی شرکت به ۲ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال رسیده که این میزان درآمد نسبت به سال گذشته افزایش ۱۶۱ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۱۱۷۱۸

رشد سنگین درآمد‌های سود سهام و سود ناشی از فروش سهام شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند در سال مالی منتهی به پایان آذر ماه سال جاری و براساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، موفق به کسب سود خالص ۳ هزار و ۹۶۱ میلیارد ریالی شده که این سودآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش جالب توجه ۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد. سود محقق شده به ازای هر سهم معادل ۸۸۰ ریال به ازای هر سهم است.

درآمد‌های عملیاتی ناشی از سود سهام دریافتی شرکت به ۲ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال رسیده که این میزان درآمد نسبت به سال گذشته افزایش ۱۶۱ درصدی را نشان می‌دهد. این بخش از درآمد‌های عملیاتی شرکت عمدتا مربوط به سود سهام دریافتی از شرکت صنایع شیمیایی ایراان به مبلغ ۲.۲۱۵ میلیارد ریال است.

همچنین در این سال شاهد شناسایی مبلغ ۱.۴۸۸ میلیارد ریال سود ناشی ازفروش سهام هستیم. بخش عمده و اصلی این سود ناشی از فروش سهام شرکت‌های کارخانجات مخابراتی ایران با سود ۵۲۷ میلیارد ریالی، مپنا با سود ۹۱ و نخ خمین با سود محقق شده ۸۳ میلیارد ریالی بوده است. همچنین از محل واگذاری سهام شرکت پالایش نفت لاوان در سال مالی گذشته مبلغ ۱۰۶ میلیارد ریال سود شناسایی و ثبت شده است.

رشد سنگین درآمد‌های سود سهام و سود ناشی از فروش سهام شرکت

در بخش سایر درآمد‌های عملیاتی نیز که عمدتا مربوط به سود تضمین شده و یا سود سپرده بانکی بوده، مبلغ ۲۲۹ میلیارد ریال درآمد شناسایی شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر