بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
پای تابلوی معاملات؛

شکست نیروی رشد با یک مصوبه

در حالی شاهد ارائه مصوبات یک شبه از حوالی ملاصدرا هستیم که این روز‌ها بورس به کانون توجه سهامداران و به خصوص مردم عادی بدل شده است.
کد خبر : ۲۱۱۷۸۹

شکست نیروی رشد با یک مصوبه

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، با وجود اعمال محدودیت‌های بسیار شدید از سوی سازمان بورس، شاخص کل بورس تهران امروز بیش از ۱۲ هزار واحد رشد کرد و به سطح ۵۲۸ هزار واحد رسید.

ارزش معاملات در حال حاضر بیش از ۶۷۰۰ میلیارد تومان است که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

در چنین شرایطی، بسیاری از فعالین بازار سرمایه نسبت به قانون جدید حجم مبنا گلایه دارند و آن را عاملی برای کند و فرسایشی شدن حرکت بازار می‌دانند و در آینده‌ای نه چندان دور، همین مصوبه موجب رکود شدید بازار خواهد شد.

در حالی که بسیاری از سهم‌ها حجم‌های مطلوبی را به خود دیده اند اما؛ به دلیل حجم مبنای بالا در نتیجه مصوبه جدید، قیمت پایانی تغییر قابل توجه نداشته و با این فرمان، روند قیمتی سهم‌ها شیب بسیار ملایمی خواهد داشت.

شکست نیروی رشد با یک مصوبه

بنا به دلایل گفته شده در معاملات امروز بازار سهام، حقوقی‌ها بانکی ها را در صدر لیست خرید خود قرار دادند و بر اساس آن، «ذوب»، «وتجارت» و «خپارس» را در تیررس خرید خود قرار داده‌اند.

شکست نیروی رشد با یک مصوبه

از طرف دیگر، حقوقی‌ها در معاملات «ثاخت» بیشترین برآیند خروج را رسم کردند. همچنین، میل به فروش بالایی از خود در دیگر سهم‌های تازه وارد بازار سهام «فارس» و «ونوین» نشان دادند.

شکست نیروی رشد با یک مصوبه

پرعرضه‌ترین نماد امروز بازار سرمایه به ترتیب مربوط به نماد‌های «تپکو» و دو نماد «جهرم» و «آینده» است.

شکست نیروی رشد با یک مصوبه

همچنین، تقاضای بالایی در «قرن» شکل گرفته که با عرضه بالا نیز از سوی دارندگان این سهم مواجه شده است. پس از آن، سهام «ونیرو» و «ومهان» بیشترین میزان تقاضا را دارند.

شکست نیروی رشد با یک مصوبه
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
خدا کند 4 تا آدم با سواد در بورس جلوی این قانون جدید را بگیرند. در دراز مدت باعث خروج سرمایه از بورس خواهد شد. این حجم عظیم نقدینگی را به جای اینکه مدیریت نمایند، پس میزنند بوی فساد میاید. از دشمنان برند شکایت به دوستان. چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم.