بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۲
تحلیل تکنیکال شاخص داوجونز

سقوط نتیجه نمودارهای داو جونز است

کد خبر : ۲۱۱۸۴
در شکل 1 نمودار هفتگی شاخص داوجونز که یکی از شاخص های اصلی بازار سهام امریکا می باشد را مشاهده می کنید.

 
 
از دیدگاه تئوری امواج الیوت اکنون شاخص در موج چهارم اصلاحی حرکت نزولی خود می باشد.اکنون شاخص در محدوده 8500 قرار دارد ،اما هدف موج پنجم در محدوده 6000 می باشد.
 
 اسیلاتور الیوت این موج چهارم را تایید می کند. شاخص pti عدد 53 را نمایش می دهد که نمایانگر برتری فروشندگان نسبت به خریداران می باشد و اکنون شاخص پایین تر از کانال های موج چهارم خود قرار دارد.
 
دقت به حجم معاملات نیز هرگونه شبهه ای را بر طرف می سازد،در روند صعودی ماه های اخیر حجم معاملات کاهش یافته است که این موضوع از خصوصیات حرکات اصلاحی می باشد.
 
در شکل 2 نمودار روزانه شاخص را از دیدگاه تئوری مشاهده می کنید.

 
 
در این نمودار شاخص موج سوم صعودی خود را به پایان رسانده است و درصدد شروع موج چهارم اصلاحی در نمودار روزانه می باشد.اسیلاتور الیوت و اسیلاتور استوکاستیک به شدت با قیمت واگرایی دارند که نمایانگر ریزش شاخص در میان مدت می باشد.
 
در شکل 3 نمودار هفتگی شاخص در مقایسه با میانگین های متحرک آن را مشاهده می کنید.

 
 
اکنون شاخص پایین تر از میانگین های 100،55و200 هفتگی خود قرار دارد. شاخص استوکاستیک نیز آماده شرایط نزولی شده است و شاخص adx افقی می باشد که نمایانگر عدم وجود روند غالب در بازار می باشد.
 
در نمودار هفتگی شاخص داوجونز شاهد شکل گیری الگوی برگشتی ستاره غروب در نمودارهای شمعی می باشیم که این موضوع نیز احتمال نزول شاخص را تقویت می کند .
 
در شکل 4 نمودار روزانه شاخص در مقایسه با میانگین های متحرک را مشاهده می کنید.

 
 
اکنون شاخص زیر میانگین 200 روزه خود قرار دارد و اسیلاتور استوکاستیک آماده شرایط نزولی می باشد. شاخص adx نیز در حال حاضر افقی می باشد که نمایانگر عدم وجود روند غالب در بازار می باشد.

نتیجه گیری : جهت گیری شاخص در بلند مدت نزولی می باشد و در میان مدت هم شاخص نزولی همراه با برگشت های موقتی به سمت بالا می باشد. پیش بینی می شود شاخص داوجونز در بلند مدت تا محدوده 6000 نزول کند.

تحلیلگر: علیرضا مهدي پور به سفارش بورس نیوز

اشتراک گذاری :
ارسال نظر