بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
مهر تایید حسابرس بر عملکرد ضعیف این روغن‌فروش؛

فروش "روغن سویا" رشد درآمد "بهپاک" را سوزاند!

علت عمده تفاوت گزارش حسابرسی شده و نشده این شرکت، کاهش در حدود ۲۶۰۰ تنی فروش روغن سویای داخلی و تعدیل در حدود ۱۱۰ میلیارد ریالی مجموع درآمد‌های حاصل از فروش است.
کد خبر : ۲۱۲۱۲۸

روغن سویای فروش

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در حالی که در ماه گذشته شاهد انتشار صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت صنعتی بهپاک و اعلام سود ۸۱۷ریالی به ازای هر سهم بودیم، گزارش حسابرسی شده این شرکت حاکی از کاهش ۱۰ ریالی سود خالص هر سهم با تصمیم حسابرس دارد.

روغن سویای فروش

یکی از نکات قابل تامل و نگران‌کننده صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت در سال مالی گذشته، کاهش چشمگیر مقادیر و مجموع مبالغ فروش علیرغم افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش انواع محصولات این شرکت، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده که این موضوع منجر به کاهش چشمگیر مبالغ فروش و درآمد‌های این شرکت شد.

لازم به ذکر است علت عمده تفاوت گزارش حسابرسی شده و نشده این شرکت، کاهش در حدود ۲۶۰۰ تنی فروش روغن سویای داخلی و تعدیل در حدود ۱۱۰ میلیارد ریالی مجموع درآمد‌های حاصل از فروش است.

روغن سویای فروش

همانگونه که در جدول فوق نیز ملاحظه می‌گردد افت محسوس فروش محصولات اصلی این شرکت مانع از افزایش فروش داخلی این شرکت شده که این موضوع با توجه به رکود بازار‌های داخلی از ریسک‌های سال مالی جاری محسوب می‌گردد.

در انتها این شرکت با تحقق درآمدی ۷.۷۴۲ میلیارد ریالی و ۱۵ درصد کمتر از سال قبل، سود خالصی ۴۰۳ میلیارد ریالی محقق نموده است که ۱۰ درصد افزایش نسبت به سود خالص انتهای دوره سال مالی ۱۳۹۷ را به ثبت رسانده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تعدیل منفی و تحقق سود خالصی ۲۵۰ ریالی در ۶ ماهه از سهمی ۴۲۰۰۰ ریالی؛

"بهپاک" و افتی که حالا حالا‌ها ادامه دارد

کاهش شدید درآمد‌های عملیاتی ۳ ماهه بررسی شد:

عدم همخوانی تعدیل منفی سودآوری و رشد قیمت سهام "بهپاک"

تعدیل سودی تنها ۱۲ درصدی برای این شرکت ثبت شد؛

عملکرد "بهپاک" همچنان قیمت سهام را توجیه نمی‌کند

شفاف‌سازی از این روغن‌کش و پروتئینی‌ساز؛

قیمت تمام شده "بهپاک" کاهش می‌یابد

ارسال نظر