بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سالی سخت، پیش روی خودروسازان

مقصر افزایش قیمت خودروها، دلالان نیستند؛ فرافکنی نکنید!
کد خبر : ۲۱۲۱۴۹

به گزارش بورس نیوز، در چند ماه اخیر قیمت خودرو رشد زیادی داشته و این افزایش قیمت ها به حدی بوده که خرید خودروهای به اصطلاح ارزان قیمتی مثل تیبا هم برای بسیاری از مردم، به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده است. طبق روال همیشگی، مقصر افزایش قیمت ها نیز دلالان هستند. این وضعیت این سوال را ایجاد می کند که دلالان بازار خودرو چه کسانی هستند که قدرت افزایش قیمت خودرو را دارند، بی آنکه برخوردی با آنها صورت بگیرد؟ اصلا این دلال ها چرا هر چند سال یکبار سر و کله شان در بازار خودرو پیدا می شود؟

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت صنعت خودرو و دلیل افزایش قیمت چشمگیر خودرو در چند ماه گذشته بیان کرد: اقتصاد کشور به نوعی متورم است و مقصر اصلی این وضعیت اقتصادی، وزارت اقتصاد است. متولیان امر هم به جای پاسخگویی در مورد مشکلات، فرافکنی کرده و بار مشکلات را به گردن "مافیا"های ناشناخته می اندازند. در شرایطی که تورم کشور حداقل ۴۰ درصد است، نمی توان انتظار داشت قیمت خودرو ثابت بماند. ضمن اینکه خودروسازان خودروهای خود را پیش فروش می کنند و موعد تحویل، یک سال دیگر است؛ طبیعی است که قیمت فروش نقدی در بازار با قیمت کارخانه متفاوت باشد.

وی افزود: اعتقادی به افزایش قیمت ها توسط دلالان ندارم. مشکلات فعلی در بازار خودرو به دلیل بلاهایی است که بر سر صنعت خودروسازی کشور آمده و با این شرایط، احتمالا سال آینده خودروسازان رکود تورمی بیشتری متحمل شده و در فروش محصولات خود با مشکل مواجه خواهند شد. کما اینکه خودروسازان، در سال های ۹۲ و ۹۳ با رکود فروش مواجه بودند. قدرت خرید مردم متناسب با رشد قیمت ها افزایش نداشته و قطعا خودروسازان سال سختی پیش رو خواهند داشت.

این فعال صنعت خودرو در رابطه با راهکارهای کاهش مشکلات صنعت خودرو گفت: بهترین راهکار، آزادسازی عرضه خودرو و شناور کردن قیمت ها است تا اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو تعدیل شود و خودروسازان زیر بار فشار قیمت گذاری دستوری کمر خم نکنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در پی مجمع این قطعه ساز،

"خگستر" هم به فکر افتاد

ایران خودرو دیزل:

افزایش قیمت نداشته‌ایم

از سوی این خودروساز؛

"خودرو" به فروش می رسد

در پی فروش سهام این خودرویی؛

"خپارس" باز دست به فروش زد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
قیمت خودرو به همراه واردات با تعرفه صفر باید آزاد بشه نه فقط قیمت خودرو . صنعت بی خاصیت با تولیدات بی کیفیت بدون هیچ پاسخگویی تازه سال سختی هم در پیش داره چقدر دیگه قراره حمایت بشید و مردم تاوان سو مدریت شما رو بدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
دلال خود دولت است. وقتی وزیر به کارخانه دستور میدهد خودرو به نصف بهای تمام شده تحویل دلالهای خودی شود خودروساز و سهامدار خرد دهها هزار میلیارد تومن ضرر متحمل میشوند و مابه التفاوت هم به جیب دولتیها میرود.یعنی از جیب ملت به جیب دولت.