بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
رئیس سندیکای مواد موثره دارویی در گفت‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نگران کمبود داروهای مرتبط با کرونا در کشور نباشید

شرکت های داروسازی امین، پارس دارو، خوارزمی، باختر شیمی و چندین شرکت دیگر داروهای مرتبط با کرونا را تولید می کنند و مواد موثره داروهای مرتبط با کرونا هم در حجم گسترده در داخل کشور تولید می شود.
کد خبر : ۲۱۲۱۹۷

به گزارش بورس نیوز، طبق اعلام سفیر سوئیس ظاهرا دولت آمریکا معافیت لازم در مورد استفاده بخشی از منابع ارزی بانک مرکزی ایران را برای تامین واردات کالاهای اساسی و دارو صادر کرده است. با کاهش فشارهای تحریمی واردات دارو و شیوع کرونا در ایران، گویا عده ای به دنبال استفاده از این فرصت و واردات دارو هستند.

فرامرز اختراعی رئیس سندیکای مواد موثره دارویی در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: داروهای مرتبط با بیماری کرونا در داخل کشور تولید می شود و بعید است که برای درمان مبتلایان به کرونا، نیازی به واردات دارو باشد.

وی افزود: شرکت های داروسازی امین، پارس دارو، خوارزمی، باختر شیمی و چندین شرکت دیگر داروهای مرتبط با کرونا از جمله هیدروکسی کلروکین را تولید می کنند و مواد موثره داروهای مرتبط با کرونا هم در حجم گسترده در داخل کشور تولید می شود و فعلا کمبودی در این زمینه نداریم. ضمن اینکه برای مبتلایان به کرونا، داروهای آنتی بیوتیک هم تجویز می شود و در این زمینه هم سال هاست که خودکفا هستیم. مگر آنکه شرایط خاصی ایجاد شود که به منظور تنظیم ذخایر دارویی کشور، نیاز به واردات دارو یا مواد موثره دارویی باشد.

اختراعی تصریح کرد: البته در زمینه تامین برخی اقلام مثل ماسک و لباس مخصوص و... کمبودهایی وجود دارد که ممکن است از طریق واردات اضطراری، تامین نیاز کنیم. امیدواریم واردات به شیوه ای انجام شود که مشکلی برای داروسازان داخلی ایجاد نگردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر