بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

گزینه‌های جذاب سرمایه‌گذاری در روز‌های کرونایی

چنانچه وضعیت به همین منوال ادامه داشته باشد و اتفاق خاصی رخ ندهد، شاخص کل تا پایان فصل بهار احتمالا تا محدوده ۷۰۰ هزار واحدی رشد خواهد کرد.
کد خبر : ۲۱۲۶۴۶

گزینه های جذاب سرمایه گذاری در روزهای کرونایی

به گزارش بورس نیوز، بعد از دو روز منفی امروز بازار سرمایه رنگ سبز کمرنگی بر تن کرده و شاخص کل حدود ۲۴۵۳ پله رشد بالا رفته است.

حمید علیخانی مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه ایران سهام در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت فعلی و پیش بینی روند آتی بازار سرمایه بیان کرد: ریزش بازار در چند روز گذشته تحت تاثیر چند عامل از جمله ریزش بازارهای جهانی در سایه شیوع کرونا، دغدغه های ناشی از تغییرات مربوط به حجم مبنا و احتمال کاهش دامنه نوسان اتفاق افتاد. بعد از اعلام نتایج جلسه دیروز شورای عالی بورس، برخی دغدغه ها رفع شد و امروز بازار سرمایه روند مثبتی دارد.

وی افزود: البته به لحاظ تکنیکالی نیز رشد بی وقفه بازار معنایی ندارد و باید اصلاحی صورت می گرفت. بر اساس نمودار های تکنیکالی، اصلاح بازار تا محدوده ۵۱۸ هزار واحدی و در صورت اصلاح عمیق تر تا محدوده ۴۶۵ هزار واحدی قابل پیش بینی بود. به هر حال شاخص کل روز گذشته وارد کانال ۵۱۹ هزار واحدی شد و امروز شاهد برگشت بازار و رشد مجدد این بازار هستیم. چنانچه وضعیت به همین منوال ادامه داشته باشد و اتفاق خاصی رخ ندهد، شاخص کل تا پایان فصل بهار احتمالا تا محدوده ۷۰۰ هزار واحدی رشد خواهد کرد. اگر هم اتفاق خاصی رخ دهد، روند صعودی بازار سرمایه کندتر خواهد شد؛ اصلاحات بازار مقطعی است و ریزشی برای بازار سرمایه متصور نیستم.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: سرمایه گذاران در بازار سرمایه باید با دید میان مدت و بلندمدت وارد این بازار شوند. نوسان گیری در این بازار و یا انتظار صید نهنگ از دریای بورس تهران در کوتاه مدت، اصلا صحیح نیست. بررسی بازدهی سهم های مختلف از ابتدای امسال نشان می دهد تقریبا اکثر سهم ها از اول امسال رشد صد تا چند صد درصدی داشته اند و بدون شک سهامدارانی که پرتفوی مناسبی انتخاب کرده و اقدام به نگهداری سهم های خود کرده باشند، بیش از نوسان گیران بازدهی کسب کرده اند.

وی در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری (تا پایان فصل مجامع) گفت: سهم شرکت های قندی و غذایی گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری هستند. همچنین با توجه به شیوع کرونا و افزایش مصرف محصولات شوینده و بهداشتی و دارو، سهم های گروه شوینده و دارویی نیز مستعد رشد هستند. در این روزها برخی شرکت ها به صورت ۳ شیفت مشغول تولید و عرضه محصولات خود در بازار هستند و البته برای انتخاب سهم، باید وضعیت شرکت ها تک به تک بررسی شود. ضمن اینکه برخی داروسازان هم این روزها عملکرد خوبی در خصوص تولید داروهای ضد کرونا داشته اند و در خبرها به آنها اشاره شده است. سهم این شرکت ها نیز پتانسیل رشد خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سازه‌هایی روی اخبار مثبت؛

"وساخت" دست از "ونوین" برنمی‌دارد

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

شک و ابهام فعالان بورسی

مجمع این شرکت لبنیاتی؛

"غپاذر" به مجمع می رود

ارسال نظر