بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
سهم "صنعت و معدن" از تسهیلات بیش از سایر بخش ها؛

نگاه مثبت «بانک پارسیان» به معدنی‌ها

«بانک پارسیان» با حرکت به سمت منابع ارزان قیمت و تزریق سپرده‌های دریافتی به بخش‌های مختلف اقتصادی، توانسته عملکرد مطلوبی در سیاست اصلی بانکداری خود داشته باشد.
کد خبر : ۲۱۲۶۸۶

نگاه مثبت «بانک پارسیان» به معدنی‌ها

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، نگاهی به آمار و ارقام حاکی از آن است که «بانک پارسیان» در اعطای تسهیلات مالی به بخش‌های مختلفی از اقتصاد نقش داده است و صنایع مختلفی را زیر چتر حمایتی خود قرار داده است.

بر اساس آمار‌های موجود، این بانک در سال جاری بالغ بر ۹۷ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی اعطا کرده که سهم بخش "صنعت و معدن" بیش از سایرین است.

۵۳ درصد از تسهیلات به حوزه "صنعت و معدن" تخصیص یافته و ۳۴ درصد نیز وارد بخش "خدمات" شده است. بخش‌های "کشاورزی"، "ساختمانی" و "بازرگانی" نیز از تسهیلات «بانک پارسیان» منفعت کسب کرده‌اند.

نگاه مثبت «بانک پارسیان» به معدنی‌ها

مانده خالص تسهیلات در بخش "صنعت و معدن" به صورت ارزی و ریالی بالغ بر ۲۱۶ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال در پایان بهمن ماه سال جاری است. از طرفی، کل مانده خالص تسهیلات و مطالبات «بانک پارسیان» ۵۰۴ هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال است.

بنابراین، نسبت مانده خالص تسهیلات در بخش "صنعت و معدن" به کل مانده خالص تسهیلات و مطالبات بانک، ۴۲.۸ درصد می‌شود که میزان قابل توجهی به شمار می‌رود.

نگاه مثبت «بانک پارسیان» به معدنی‌ها

به طور کلی می‌توان گفت که «بانک پارسیان» در صرف منابع در اختیار خود عملکرد مطلوبی داشته و توانسته حجم قابل توجهی از سپرده‌های در اختیار را به صنایع مختلف تزریق کند. از آن جا که حوزه "صنعت و معدن" جزو صنایع مهم و سودآور کشور محسوب می‌شود، اعطای تسهیلات به این بخش عایدی مناسبی برای بانک به همراه خواهد داشت و احتمال سوخت شدن تسهیلات به حداقل می‌رسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دستاورد‌های اعتباری «بانک پارسیان» به نفع محرومین؛

۶۶ درصد از منابع «وپارس» در اختیار وام گیرندگان

از سوی بانک پارسیان اعلام شد؛

فروشی دیگر از "وپارس"

بانک پارسیان مزایده برگزار می کند؛

"وپارس" و باز هم فروش

در پی واگذاری سهام این بانک؛

"وپارس"، "وساخت" را از دست داد

ارسال نظر