بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
بورس نیوز بررسی کرد:

سور پایان سال با یک عرضه اولیه

سور پایان سال با یک عرضه اولیه
این شرکت نقاط قوتی مثل حاشیه سود ۵۰ درصدی، استمرار تولید حداکثری و بدون نوسان، فروش بدون ریسک و وصول مطالبات، دارا بودن رتبه اول شاخص سودآوری بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور بر اساس رتبه بندی IMI100 دارد.
کد خبر : ۲۱۲۸۶۱

به گزارش بورس نیوز، طبق خبرها بازار سرمایه چهارشنبه آخر سال را با یک سور به پایان خواهد رساند. سوری از جنس عرضه اولیه، آن هم "آریا" یی!

شرکت پلیمر آریاساسول با ظرفیت تولید سالانه ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تن، بنچ مارک صنعت پتروشیمی کشور است. این شرکت نقاط قوتی مثل حاشیه سود ۵۰ درصدی، استمرار تولید حداکثری و بدون نوسان، فروش بدون ریسک و وصول مطالبات، دارا بودن رتبه اول شاخص سودآوری بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور بر اساس رتبه بندی IMI100 دارد. ضمن اینکه آریاساسول اولین شرکتی است که با استفاده از ظرفیت مصوبه سهام ممتاز وارد بازار سرمایه می شود.


این شرکت علاوه بر پروژه هایی که برای افزایش ظرفیت تولید اجرایی کرده، طرح توسعه احداث یک واحد جدید پلی اتیلن به ظرفیت ۳۰۰ هزار تن با سرمایه گذاری ۲۷۰ میلیون دلار را هم آغاز کرده که پیش بینی شده تیرماه ۱۴۰۱ وارد مدار تولید خواهد شد. این طرح توسعه درآمد ۲۵۰ میلیون دلاری برای "آریا" به همراه خواهد داشت.

 

فروش این شرکت سال گذشته ۵۸۰۰ میلیارد تومان و سود شرکت بالغ بر ۳۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.


با توجه به عطش بازار برای خرید عرضه های اولیه، ورود آریاساسول می تواند نقدینگی قابل ملاحظه ای جذب کند و سهامداران را با دست پر به پیشواز بهار بفرستد.


لازم به ذکر است ۵ درصد از سهام این شرکت تقریبا ۴۵۸ میلیارد تومانی در روز عرضه اولیه، به بازار عرضه گردد. هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس پیش از این هم عرضه های موفقی همچون "نوری" و "شگویا" و... داشته است.

اشتراک گذاری :
گزارش خطا
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس خبر داد:
عرضه مجتمع پتروشیمی آریاساسول تا پایان سال
حساب‌ویژه بر سودآوری ۵۰درصدی آریاساسول
مدیرعامل شرکت پلیمر آریا ساسول در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:
حساب‌ویژه بر سودآوری ۵۰درصدی آریاساسول
کرونا، ترمز رشد هیجانی بورس
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:
کرونا، ترمز رشد هیجانی بورس
ارسال نظر
captcha
نظرات بینندگان
فردوسی
Germany
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
جونشون در میومد اگه 10% از آریا را به مردم میدادن!! بجای اینکه حجم مبنا ها رو زیاد کنند و یا با تصمیم کاهش نوسان قیمتها به خیال خودشان سرعت رشد بازار را کنترل کنند که البته نتیجه ایی جز زیان به مردم نداشت بهتر هستش شناور سهمها را بیشتر کنند..الان چرا مانند روال قبل 10% از آریا را به مردم نمیدهند اونهم با این تعداد از لشکریان عرضه اولیه بگیر...
ناشناس
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
آفرین و هزار آفرین بر تو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
سلام به آمید خدا انشاالله بتونیم بگیریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
تزریق قطره چکانی درد خودشان میخورد. که چی بشه 100 هزار تومن بشه 300 هزار نهایتش. نمیخرم
لیون
Romania
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
برای این عرضه چقدر پول میخاد
ناشناس
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
هفته قبل که قرار بود عرضه بشه گفته بودن ۴۰۰۰ سهم برای هر شخص هر سهم حدود ۵۷۰
سعید
Romania
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
با سلام
چقدر نقدینگی میخاد
ناشناس
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
حداقل 600 هزار تومن
ناشناس
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
نزدیک 1 میلیون
فیزیوتراپیست
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
خاک با این حجم عرضتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
مردم نگیرید همش حقه هست این اواخر که هرچی گرفتیم رشد نداره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
برای یک سهامدار خرد-اینها آبنبات بورسند.ارزش آنها در طی یکسال مبلغ اندکی است .که حتی در حدیک درصد سرمایه گذاری یکنفرنیزنیست .بنابراین یک سرمایه گذار خردمنتفع نمی شود .مطمئنایک عده ای سودسرشارمیبرندکه سهامداران خرد نیستند.بهتراست کسانیکه منتفع می شوند را معرفی نمایید.بورس نبایداینهمه غیرشفاف ورانتی باشد.
Reza
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
کسی میدونه چقدر سهم میدن وپولش چقدره؟
ms
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
150 سهم هر سهم 4000 تومن
غلامرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
چطور باید بگیریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
بورس با این مسئولین بی لیاقت وکارنشناس معلوم نیست ره به کجا میبرد. فقط به بی اعتمادی مردم دامن میزند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
مدیران بورس های مهم ودولت ها برای جلوگیری از ریزش شاخص به بازار سرمایه تزریق مالی داشته اند آمریکا چین اندونزی ........ مدیران بورسی ما خلاف بازار سرمایه شنا میکنند. چرا؟
ناشناس
Japan
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
سلام با عرضه اولیه مردم را به بورس میاورید بعد اکر سود خیلی کمی که در عرضه اولیه بدست اورده باشند در خرید سهام چندین برابرش را از دست میدهند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
مدیران بی سواد بورس ببینند واز ورود سرمایه به بازار سرمایه سوء استفاده نکنند سود بانکها را در دنیا به صفر نزدیک کردند بسته های تریلیون دلاری ومیلیارد یوروئی به بازار سرمایه تزریق کردند. این مدیران فقط بفکر لابی های خودشان هستند.
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
نمردیم و معنی سور رو فهمیدیم
behnam
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
درود.
کسی میدونه چرا غیر از عرضه اولیه ، اون یکی سهام برا خریدار سود نداره؟؟؟!!!
آیا عرضه اولیه دون پاشی برا چندر غاز مردم نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
سلام . لطفا" سوال من تازه وارد را جواب بدید:.
این حق تقدم هایی که در سبد من اومده مثل ومعادنح باید پولی واریز کرد ؟ اصلا باید چکار کنم ؟
فروهر
Germany
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
خبره مرگتون بیاد انشالله....پس چی شد این سوسول؟
دو سه روز بازار رو بگ گند کشیدید با خبر عرضه...یهو انگار دو شاخه رو از پریز کشیدین....
پی نوشت....دولت با توصل به خصوصی سازی قیمت هپکو را از 100 تومن به 500 تومن رساند و یکمرتبه شیر فلکه را باز کرد و 2 میلیارد سهم خالی کرد..مردم بیچاره 3 هفته اس اعصاب و روانشان را در این سهم به فنا دادن..خدا لعنت کنه دولتی را که با دست در جیب مردم کردن و فریبکاری هزینه هایش را در میاورد....50 میلیارد قراره به هپکو کمک کنه ...در عوض با 5 برابر کردن قیمت سهم 1000 میلیارد تومن پول اضافی به جیب زد و مدیران بورس هم که به ظاهر دغدغه مقابله با سفته بازی و سهم چاق کردن دارند در این یک مورد خاص خفه خون گرفتند و عید هزاران سهامدار هپکو را به عزا تبدیل کردند.. خدا لعنت کنه باعث و بانی این فساد را..خدا لعنت کند تمام اونهایی را که قلم در دست دارند ولی از انتشار این فساد و تبانی سرباز میزنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
این سهم های کلاهبرداری هر کدومشون به مراتب چندین کنتور سازی به شمار می یان و همه خفه شدن این روزا /
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
عرضه اولیه قبلا سریع رشد داشت الان با این حجم مبنا یه کاری کردن که یه سال طول می‌کشه تا یه ذره رشد کنه. هر جا به مردم عادی میرسه یه کاری میکنن که مردم عادی قطره چکانی سود کنند.