بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

صرافی ملی و یک استراتژی هلندی

طی ماه‌های اخیر در برخی موارد، قیمت صرافی ملی از بازار آزاد نیز بالاتر رفته، اما دوباره قیمت کاهش یافته و به نظر می‌رسد تمامی این اقدامات در جهت کنترل دلار در حال شکل گیری است.
کد خبر : ۲۱۳۲۰۶
صرافی ملی و یک استراتژی هلندی/اقدامی برای کنترل ارز
 
 
امیر سیاحی، مدیرمعاملات کارگزاری آریا نوین در خصوص این اقدام به بورس نیوز گفت: یک استراتژی در بازار سرمایه وجود دارد به اسم استراتژی هلندی ؛ در تعریف این استراتژی آمده است زمانی که بازار یک رهبر داشته و در جهت تعیین قیمت بر کالا اقدام می‌کند، اگر قیمت در بازار آزاد، از قیمت رهبر فاصله گرفته و زیادتر شود، رهبرتا مدتی قیمتی بالاتر از نرخ بازار اعلام کرده و سپس درجهت کاهش نرخ اقدام می‌کند، با این اقدام بالطبع سایر بازار نیز با کاهش نرخ مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: نکته اینجاست که مشخص نیست در کشور اقدامات آیا براساس این استراتژی در حال انجام است یا خیر.

سیاحی به قیمت نوسانی صرافی ملی اشاره داشت و گفت: با این شکل نوسان قیمت در هر روز، می‌توان بحث استراتژی هلندی را مطرح کرد، اما قطعا تغییر قیمت دلار بر تمامی بازار‌های موجود از جملهه مسکن، طلا و خودرو و ... تاثیرگذار خواهد بود. 

مدیرمعاملات کارگزاری آریا نوین سیاست‌های همتی، مدیرکل بانک مرکزی را امری مناسب در کنترل دلار دانست و افزود: لازم است اقدامات به صورت بلند مدت و اصلاح ساختاری صورت گیرد چرا که هنوز اقتصاد کشور با مسائل مختلف دست و پنجه نرم می‌کند.

سیاحی خاطر نشان کرد: طی ماه‌های اخیر در برخی موارد، قیمت صرافی ملی از بازار آزاد نیز بالاتر رفته، اما دوباره قیمت کاهش یافته و به نظر می‌رسد تمامی این اقدامات در جهت کنترل دلار در حال شکل گیری است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رای اکثریت سهامداران به کرسی نشست

عرضه اولیه "آریا" به سال ۹۹ موکول شد

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

قهوه قجری بعد از یک عقب نشینی تلخ

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

مثلث تعیین‌کننده روند آتی بازار 

ارسال نظر