بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به خرید لاکچری توسط سازمان بورس و اولین مجمع مجازی بورسی ها و...
کد خبر : ۲۱۳۲۴۳

به گزارش بورس نیوز، اگرچه این روزها مردم مرتبا به ماندن در خانه تشویق می شوند تا از ویروس کرونا در امان بمانند؛ ولی در عمل مردم عادی امکان خانه نشینی ندارند. بانک ها و اداره ها و شرکت های خصوصی و دولتی تعطیل نشده و کسی هم در این شرایط بحرانی، جرات اعتراض ندارد. آقایان هم خوشحال هستند و پز می دهند که در ایران همه چیز امن و امان است و کسی دغدغه قرنطینه و تعطیلی و خانه نشینی و توقف فعالیت های اقتصادی را ندارد. نتیجه این راه اشتباه، جان باختن روزانه ده ها نفر از هموطنان مان است. مثلا بانک مرکزی بانک ها را تعطیل نکرده و به افزایش سقف تراکنش ها و کارت به کارت ها اکتفا کرد؛ حال آنکه به خاطر سیاست حذف رمز دوم ایستای کارت های بانکی، مردم این روزها در صف ایستاده اند تا رمز پویا فعال کنند! جان باختن ۲۱ نفر از پرسنل بانک ها، فقط بخش کوچکی از تبعات رفتارهای ضد و نقیض آقایان است، چند نفر دیگر در بانک ها آلوده شده و ویروس را به اطرافیان شان انتقال داده اند، خدا داند و بس. فقط خداروشکر که اگر مردم تعطیل نیستند، مقامات و مسوولان خود را قرنطینه کرده اند مبادا جناب ویروس خاطر مبارک شان را مکدر کند.

 

خرید لاکچری بورس تهران

اهالی ملاصدرا یک معامله شیرین کرده اند؛ خرید یک ساختمان ۲۹ طبقه ایی (شامل سه طبقه تجاری ، ۲۰ طبقه اداری ، و باقی پارکینگ و دارای ۶۰۸ واحدی) به ارزش ۶۱۶ میلیارد میلیارد تومان! فروشنده خوش اقبال هم "وامید" بوده که در وانفسای رکود بازار املاک، برای ملک خود چنین مشتری دست به نقدی یافته. فقط ای کاش دوستان به جای تمرکز بر شکل، کمی هم به محتوا می اندیشیدند و فکری به حال سیستم درب و داغون معاملات می کردند.

 

اقدام چه کسی خصمانه تر بود؟

دشمن موبور در اقدامی وقیحانه، تا دید کرونا اقتصاد کشورش را در معرض ریسک قرار داده برای جلوگیری از هر اتفاق بدی در بازارهای مالی، اقدام به کاهش چشمگیر نرخ بهره کرد و به این ترتیب نرخ بهره فدرال رزرو فقط ۰.۲۵ درصد از صفر بالاتر است. در روزهای قبل هم از تزریق نقدینگی برای حمایت از بازار سرمایه شان صحبت کرده بود. حالا اینجا تنها کاری که انجام می شود دمیدن بر صور حبابی بودن قیمت سهم هاست و معلوم نیست بعضی از آقایون مدافع بازار سرمایه هستند یا تبلیغاتچی بازار ارز و...؟ در روزهای کرونایی، کاری با بازار سرمایه کشور کردند که دشمن هم نکرده بود.

 

اولین مجمع مجازی برگزار می شود

ستاد ملی مبارزه با کرونا برای برگزاری مجامع شرکت های بورسی دو شرط گذاشته تا جلوی تجمعات را بگیرد. ایران خودرو هم بلافاصله اقدام کرد و اعلام کرد مجمع عمومی فوق العاده این شرکت فردا به صورت مجازی برگزار خواهد شد. این گونه اقدامات که هم سلامت مردم در آن لحاظ شده و هم منافع سهامداران، جای تقدیر دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۷
جان ما که کارمند بانک هستیم که جان نیست بادمجان است.اگر فقط ده روز مراکز اداری و بانکها تعطیل می شد با توجه به اینکه به تعطیلات عید وصل می شد خود بهترین مبارزه برای کم کردن شیوع کرونا بود.با توجه به اینکه اقتصاد ایران مبادلات زیادی با دنیا ندارد آیا اتفاق خاصی می افتاد؟
در یک کشور آیا از مجلس نمایندگان مهمتر هم داریم؟
ولی مجلسیان تعطیل هستند تا مبادا خدای ناکرده کوچکترین صدمه ایی ببینند ولی هیچ کس برای کارمند و کارگر جماعت ارزشی قائل نیست.انگار نه انگار که کرونایی هست و آنها هم جانی شیرین دارند.