بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

روزهای تلخ، گذراست!

نکته مثبت اینجا است که اگرچه قیمت های جهانی سقوط کرده، ولی هنوز نرخ برابری دلار به ریال و ضمنا جریان نقدینگی در کشور ما شیب افزایشی دارد.
کد خبر : ۲۱۳۲۸۲

به گزارش بورس نیوز، بازار این روزها در حال در جا زدن است و بعد از رشد دیروز و پس گرفتن قله نیم میلیون واحدی، امروز دوباره رنگ سرخ بر قامت بسیاری از نمادها نشسته و تا این لحظه از معاملات شاخص کل افت تقریبا ۵ هزار واحدی داشته است.

مهدی طحانی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: روند نزولی بازار سرمایه ناشی از شیوع کرونا و ریزش قیمت های جهانی کامودیتی ها و کاهش تقاضای بسیاری از کالاها در داخل کشور شکل گرفته است. به هر حال روند فعالیت برخی کسب و کارها و تولید و فروش شرکت های بورسی، تغییر کرده و مجموع این شرایط باعث افت بازار سرمایه ما هم شده است.

وی افزود: نکته مثبت اینجا است که اگرچه قیمت های جهانی سقوط کرده، ولی هنوز نرخ برابری دلار به ریال و ضمنا جریان نقدینگی در کشور ما شیب افزایشی دارد. بنابراین از ۳ عاملی که می تواند سبب ریزش بورس ما شود، فقط ۱ عامل (یعنی قیمت های جهانی) ثبات خود را از دست داده و ۲ عامل دیگر فعلا تهدیدی متوجه بازار سرمایه ما نمی کنند. بورس تهران در سال جاری، دنیا را غافلگیر کرد اما پیش بینی وضعیت بازار سرمایه کار دشواری است؛ چرا که بازار سرمایه ما در یک سال اخیر بر مبنای تحلیل رشد نکرده و حالا هم نمی توان بر اساس اطلاعات تحلیلی، وضعیت بازار سرمایه را پیش بینی کرد.

وی اظهارکرد: کرونا ویروس تمامی بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داده و شاهد بودیم بازار سرمایه آمریکا که در ۴ سال اخیر مایه مباهات ترامپ بود، ریزش داشت و بازدهی آن به حدی کاهش داشته که دستاوردهای ۴ ساله ترامپ از بین رفته است. در حالی که سهم های بزرگ بورس ما فقط ۱۰ الی ۱۵ درصد اصلاح داشته و حتی منفی های این روزها، برخی سهم ها را برای خرید جذاب کرده است. کماکان معتقدم بازار سرمایه کشورمان مناسب ترین بازار برای سرمایه گذاری بوده و توصیه ای برای خروج از این بازار ندارم. قطعا این دوران، گذرا خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دلایلی تداوم روند دو سال اخیر بورس

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دلایلی تداوم روند دو سال اخیر بورس

ارسال نظر