بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
اصلی‌ترین دلیل رشد سودآوری این روغن‌ساز بررسی شد؛

استرداد مالیات بر ارزش افزوده "غمارگ"

این شرکت موفق به فروش ۱۰.۴۳۹ میلیارد ریالی شده که ماحصل این میزان فروش تحقق سود خالصی ۶۴۵ میلیارد ریالی و ۷۶۸ ریالی به ازای هر سهم است.
کد خبر : ۲۱۳۳۰۹

استرداد مالیات بر ارزش افزوده و شناسایی درآمدی غیر عملیاتی اصلی‌ترین دلیل رشد سودآوری

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، علیرغم افزایش نرخ‌های فروش روغن نباتی فروخته شده شرکت مارگارین، عدم فروش دانه‌های روغنی در سال مالی ۱۳۹۸ منجر به عدم تغییر جدی درآمد‌های فروش این شرکت در مقایسه با سال گذشته شد. با این حال کاهش بهای تمام شده و شناسایی درآمد‌های غیر عملیاتی ناشی از استرداد مالیات بر ارزش افزوده سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ از مهمترین دلایل افزایش سودآوری در این سال بوده است.

استرداد مالیات بر ارزش افزوده و شناسایی درآمدی غیر عملیاتی اصلی‌ترین دلیل رشد سودآوری

لازم به ذکر است، در حالی مارگارین ۶۴۵ میلیارد ریال سود خالص در سال مالی ۱۳۹۸ محقق کرده که در مدت مشابه سال گذشته تنها موفق به شناسایی ۶۶ میلیارد ریال سود خالص شده که از این حیث شاهد رشدی محسوس در سودآوری بودیم.

بر اساس گزارش حسابرسی شده عملکرد سال مالی ۱۳۹۸ شرکت مارگارین، این شرکت موفق به فروش ۱۰.۴۳۹ میلیارد ریالی شده که ماحصل این میزان فروش تحقق سود خالصی ۶۴۵ میلیارد ریالی و ۷۶۸ ریالی به ازای هر سهم است.

همانگونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود، عدم فروش دانه‌های روغنی و روغن نباتی صادراتی در سال مالی ۱۳۹۸ از اصلی‌ترین دلایل عدم تغییر محسوس درآمد‌های این شرکت بوده است.

استرداد مالیات بر ارزش افزوده و شناسایی درآمدی غیر عملیاتی اصلی‌ترین دلیل رشد سودآوری

از دیگر نکات قابل توجه و غیر قابل تکرار صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت می‌توان به شناسایی بیش از ۶۱۳ میلیارد ریال درآمد غیر عملیاتی حاصل از استرداد مالیات ارزش افزوده این شرکت در فاصله زمانی سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ اشاره داشت. به گونه‌ای که شاید اگر این درآمد غیرعملیاتی و غیر قابل تکرار نبود شاهد ثبت عملکردی بسیار نگران کننده از این شرکت بودیم و شاید سهامداران این شرکت‌ها می‌بایست در این خصوص تاملی جدی کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر