بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
کد خبر : ۲۱۳۴۵۹

به گزارش بورس نیوز سال ۹۸ با تمام تلخی ها و شیرینی هایش به پایان نزدیک شده است. سالی که به انواع بلاهای زمینی و آسمانی امتحان شدیم و خدا را شاکریم که اگر چه در این مدت بسیاری از هموطنان مان فشار های مختلفی متحمل شدند، اما برگ دیگری از تاریخ پر افتخار ایران ورق خورد و از آن مهم تر، بورس تهران پیش سرمایه گذاران رو سفید شد.
این روزها دغدغه کرونا همه گیر شده و امیدواریم هرگز فراموش مان نشود در این بحران و بحران های قبل تر از این، چه کسانی دوشادوش مردم تلاش کردند و هر آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و پیشکش مردم کردند و در مقابل، چه کسانی پشت پرده پنهان شدند و شعار دادند و شایعه پراکنی کردند و خلاصه جز نمک پاشیدن به زخم مردم، هنری نداشتند.

نمونه بارز این دلواپسان بدتر از دشمن، کسانی بودند که دیشب در سور آخرین سه شنبه سال، حتی به آمبولانس ها نیز رحم نکردند و بار اضافه ای بر دوش زحمتکشان عرصه درمان گذاشتند.

البته اعتراض و انتقاد به چنین رفتارهایی در دنیایی که دستمزدهای نجومی سهم سلبریتی هاست و انتظار معجزه در روزهای بحرانی از پژوهشگرانی که درآمدشان آنقدر کم است که قابل نوشتن نیست، عجیب است. برای درک کج فهمی مان همین بس که به یاد بیاوریم هر الاغ از محل تولید عنبر نسارا روزانه حداقل ۳۰۰ هزار تومان درآمد دارد؛ کافی است این رقم را با درآمد برخی مشاغل مقایسه کنیم...

 

در میان بانک های بزرگ کشور، وضعیت چند بانک اصلا چنگی به دل نمی زند. مثلا بانک پارسیان هر روز زیان انباشته خود را سنگین تر می کند. زیان انباشته بانک پارسیان به ۵/۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. طی چند سال اخیر اولین زیان انباشته ثبت شده این بانک مربوط به زیان انباشته هزار و ۶۲۶ میلیارد تومانی اسفند سال ۹۷ است. این میزان حالا در پایان ۹ ماهه سال جاری به ۵ هزار و ۸۸۶ میلیارد تومان رسیده است، رقمی که در مقایسه با سود ۱۹۳ میلیارد تومانی اسفند ۹۶، رشد ۳۰ برابری زیان انباشته بانک را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
با درود فراوان و خسته نباشید جا داره اول تشکر کنیم از مجموع خوب بورس نیوز که واقعان بصورت واضح و گویا پیگیر اخبار و همه نوع اخباری را در تیتر خود قرار دادین بدون نگاه سیاسی این اول.
2.ولی میخوام بگم دیگه رشد بورس برام مهم نیست برام این مهم هست که هرچه زودتر بتونیم از دست این حکومت راحت بشیم و یک ایران و زندگی و اجتماع و فرهنگ و اقتصاد درست داشته باشیم اصلا نمیتونم ببینم هموطنانم اینگونه باشن با یاری پروردگار یکتای ما ایرانیان همین اتفاق خواهد افتاد.
بازهم تشکر فراوان سال روزگار خوش برای شما و کل گروه بورس نیوز.