بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
نگاهی به آخرین وضعیت و عملکرد بانک ایران زمین؛

خیز "وزمین" برای افزایش سرمایه ۹۵۰ درصدی

کل سپرده‌های مدت‌دار این بانک در پایان آذر ماه سال ۱۳۹۸ به بیش از ۲۹۵ هزار میلیارد ریال رسیده که ۳۳ درصد افزایش را نسبت به ابتدای سال ۹۸ نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۱۴۰۰۰

برنامه افزایش سرمایه این بانک جهت خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت//برای جمعه//

به گزارش واحد تحقیق‌و‌مطالعات بورس‌نیوز، بانک ایران زمین پس از ادغامی که گریبانگیر صورت‌های مالی این بانک شد، به‌عنوان یکی از زیانده‌ترین بانک‌های کشور در سال‌های اخیر شناخته شده و بر اساس آخرین صورت‌های مالی ارائه شده توسط این بانک که مربوط به دوره ۹ماهه سال۱۳۹۸، این بانک تا پایان آذرماه۱۳۹۸ مبلغ ۵۶هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال زیان انباشته را ثبت کرده است.

با در نظر گرفتن سرمایه ۴.۰۰۰ میلیارد ریالی این بانک، زیان انباشته هر سهم این بانک معادل ۱۴.۰۰۰ ریال بوده و همچنین حقوق صاحبان سهام این بانک معادل ۵۲ هزار میلیارد ریال منفی است.

نگاهی سهامداران به این بانک

کل سپرده‌های مدت‌دار این بانک در پایان آذر‌ماه سال۱۳۹۸ به بیش از ۲۹۵هزار میلیارد ریال رسیده که ۳۳درصد افزایش را نسبت به ابتدای سال۹۸ نشان می‌دهد.

با این حال، کل تسهیلات پرداختی به وام‌گیرندگان غیردولتی اندکی بیش از ۳۰هزار میلیارد ریال بوده و این بانک در بخش سایر دارایی‌ها، مبلغ ۲۴۵ هزار میلیارد ریال دارایی را ثبت کرده است.

این بانک با توجه به وضعیت عملیاتی خود و با توجه به زیان‌انباشته سنگین آن، برنامه افزایش سرمایه ۳۸ هزار میلیارد ریالی و معادل ۹۵۰ درصدی را از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران در دستور کار قرار داده است.

این افزایش سرمایه با توجه به نقدینگی سنگین مورد نیاز آن، باید دید که قابلیت اجرایی شدن را داشته یا خیر که البته سیاست‌های بانک‌مرکزی درخصوص افزایش‌سرمایه برخی بانک‌ها مشخص نبوده و باید دید که آیا برنامه‌ای برای خروج وضعیت فعلی به‌نفع سهامداران ارائه خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تحقق ۱۳.۸۸۸ میلیارد ریال زیان خالص ناقابل در سه ماه؛

پای سهامداران روی پوست موز "وزمین":/// تحویل بازرگانی شد

در اختتامیه دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران اعلام شد:

اسامی وب سایت و اپلیکیشن های برگزیده

ارسال نظر