بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
افزایش سرمایه در مسیر رشد سودآوری؛

«البرز» حق بیشتری مطالبه می‌کند

شرکت «بیمه البرز» از معدود شرکت‌هایی است که همواره از امتیاز تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای بالا بردن رقم سرمایه به کرات استفاده کرده و حال قصد دارد برای سومین بار از این مسیر برای بهبود عملکرد خود، عبور کند.
کد خبر : ۲۱۴۲۸۱

«البرز» حق بیشتری مطالبه می‌کند

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، یکی از شرکت‌های بیمه که دست به تجدید ارزیابی دارایی‌های خود زده، «بیمه البرز» است.

این شرکت در اواسط اسفند ماه سال ۹۸ گزارش توجیهی افزایش سرمایه ترکیبی خود را منتشر کرد که بر اساس آن، قرار است سرمایه ۴۰۰۰ میلیارد ریالی کنونی به ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد. در این مسیر، ۱۰۷۰۹ میلیارد ریال معادل ۲۶۸ درصد از محل مازاد تجدید ارزیابی زمین و ۲۹۱ میلیارد ریال معادل ۷ درصد از محل سود انباشته استفاده خواهد شد.

لازم به ذکر است که «بیمه البرز» در سال‌های ۸۲ و ۹۲ نیز تجدید ارزیابی انجام داده بود و این سومین تجدید ارزیابی این شرکت تلقی می‌شود.

بیمه مرکزی جهت کاهش سهم اتکایی واگذاری اجباری شرکت‌های بیمه و نگهداری سهم بالاتری از اجباری و اختیاری نزد شرکت‌های بیمه، سهم اتکای واگذاری اجباری از ۲۵ درصد در سال ۹۲ به ۱۲ درصد در سال ۹۸ کاهش یافت و در سال ۱۴۰۰ به ۱۰ درصد تنزل خواهد یافت. بنابراین، یکی از اهداف این شرکت بیمه جهت افزایش سرمایه، نگهداری سهم اجباری بالاتر و رعایت دستورالعمل بیمه مرکزی است.

در گزارش توجیهی افزایش سرمایه «بیمه البرز»، برای سال ۹۸ رقمی در حدود ۳۰۵۰۶ میلیارد ریال حق بیمه صادره برآورد شده که با توجه به تحقق ۲۷۹۰۵ میلیارد ریالی تا دوره ۱۱ ماهه، به نظر برآورد قابل قبولی و واقع گرایانه باشد. بر این اساس، سود خالص ۸۷۳ میلیارد ریالی را برآورد کرده که از سود تحقق یافته سال مالی ۹۷ رشد ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

«البرز» حق بیشتری مطالبه می‌کند

«البرز» برای سال ۹۹ را تداوم رشد سودآوری را پیش بینی کرده و انتظار دارد به رقمی معادل ۹۰۱ میلیارد ریال سود خالص دست یابد.

به طور کلی، انجام افزایش سرمایه مذکور موجب رشد ۲۰۶ میلیارد ریالی سودآوری در سال ۹۹ خواهد شد و سود خالص سال ۱۴۰۰ را ۳۶۲ درصد بالا خواهد برد.

«البرز» حق بیشتری مطالبه می‌کند

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاهی به اظهارنظر حسابرس این بیمه‌ای؛

پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۷۵درصدی "البرز"

کارشناس صنعت بیمه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دو نقطه قوت صنعت بیمه در سال جاری

سرمایه شرکت به ۱۵ هزار میلیارد ریال می‌رسد؛

پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۷۵ درصدی بیمه البرز

ارسال نظر