بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۱
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

شاخص بورس تا 9900 واحد بالا می رود

به نظر می رسد که شاخص بورس در حال حاضر روی خط مقاومت 9 هزار و سیصد تا 9 هزار و چهار صد قرار دارد.طبق نمودارها می توان پیش بینی کرد شاخص بورس تا 9 هزار و 900 برسد و این پیش بینی بیش از 50 درصد اعتبار دارد .
کد خبر : ۲۱۵۱۲

آینده بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ این سوالی است که همواره مطرح است اما در روزهای اخیر این سوال بیشتر از هر زمان دیگر شنیده می شود.

بورس نیوز ؛ برای رسیدن به پاسخ این سوال با یکی از کارشناسان بازار گفتگو کرده است. رضا صبری کارشناس بازار سرمایه در خصوص آینده روند خصوصی سازی شرکت های دولتی اظهار داشت : گرچه در روز گذشته واگذاری شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی در بورس اوراق بهادار با شکست مواجه شد اما به نظر می رسد سازمان خصوصی سازی در اجرای برنامه خود موفق عمل کند و در آینده نزدیک برای واگذاری سایر شرکت ها با موفقیت روبرو شود.

وی افزود : اکنون فصل برگزاری مجامع بسیاری از شرکت های بورسی است و مبلغ بسیار زیادی از سرمایه بازار سهام در این مجامع به صورت راکد مانده است . تصور می شود که پس از پایان فصل مجامع این سرمایه آزاد گردد و برای خرید سایر سهم ها از جمله سهم شرکت های جدید به کار گرفته شود.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص نحوه تصمیم گیری سرمایه گذاران بزرگ اظهار داشت : تصور می شود سرمایه گذاران حقوقی نیز برای خرید بلوک های عمده شرکت ها احتیاط را رعایت می کنند و منتظر هستند تا وضعیت اجتماعی و اقتصادی کم ریسک تری به وجود آید و سپس اقدام به خرید نمایند.

شاخص بورس تا 9900 بالا می رود

صبری با تحلیل تکنیکال شاخص بورس اوراق بهادار ، پیش بینی کرد : به نظر می رسد که شاخص بورس در حال حاضر روی خط مقاومت 9 هزار و سیصد تا 9 هزار و چهار صد قرار دارد.

وی پیش بینی نمود : طبق نمودارها می توان پیش بینی کرد شاخص بورس تا 9 هزار و 900 برسد و این پیش بینی بیش از 50 درصد اعتبار دارد .

صنایع کم ریسک و پر بازده

این کارشناس بازار سرمایه در تعریف صنایع کم ریسک توضیح داد : صنایعی که از انرژی کم تری برای تولیدات خود استفاده می نمایند در حال حاضر جزو گروه های کم ریسک طبقه بندی می شوند. زیرا در آینده نزدیک و با اجرای طرح تحول اقتصادی بهای تمام شده کالا افزایش خواهد یافت و تاثیر مستقیمی بر کاهش سود سالیانه خواهد گذاشت.

رضا صبری با اشاره به سهام پر بازده در بازار بورس ، اظهار داشت : سهام شرکت هایی که محصولاتشان به قیمت های جهانی وابسته است می توانند جزو سهم های پربازده قرار گیرند . به این دلیل که بازار جهانی بعد از پشت سر گذراندن بحران سال گذشته به طور نامحسوسی در حال بهبود است.

وی پیش بینی کرد : صنایعی همچون معدنی ها جزو سهم های پر بازده طبقه بندی می شوند.

او در پاسخ به سوال بورس نیوز ؛ مبنی بر نام بردن این گونه سهام اظهار داشت : می توان به شرکت های چادرملو ، گل گهر و سرمایه گذاری امید اشاره کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر