بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
مدیر انجمن سرامیک ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

حال ناخوش کاشی‌سازان در روزهای کرونایی

امسال، شاید حتی سود سال ۹۸ در شرکت ها، تکرار نشود.
کد خبر : ۲۱۵۲۰۵

به گزارش بورس نیوز، اگرچه کرونا اثر منفی حادی بر بازار سرمایه نداشته، ولی به نظر می رسد برخی صنایع این روزها حال خوشی ندارند و باید تبعات کرونا بر سودآوری آنها را در ماه های بعد، مشاهده کرد.

بهنام عزیززاده مدیر انجمن سرامیک ایران در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف و کشور ما، روند صادرات مختل شده است. حدود ۸۰ درصد از صادرات صنعت کاشی و سرامیک به کشور عراق بود و مرزهای عراق فعلا به روی ما بسته شده است. سایر مرزهای صادراتی مثل افغانستان و پاکستان و... هم وضعیت مشابهی دارند و توقف صادرات، اثر بسیار زیادی بر سودآوری شرکت های تولیدی بر جای خواهد گذاشت.

وی افزود: مشخص نیست این شرایط تا چه زمانی تداوم خواهد داشت؛ ولی به هر حال حتی اگر کرونا در یکی _ دو ماه آینده مهار شود، باز هم افت فروش این چند ماه جبران نشده و کرونا، سودآوری سال جاری شرکت های تولیدکننده کاشی و سرامیک را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این فعال صنعت کاشی و سرامیک در رابطه با افزایش نرخ محصولات گفت: افزایش نرخ کاشی و سرامیک در سال جاری، دور از تصور نیست؛ ولی این افزایش نرخ، سودآوری شرکت ها را افزایش نخواهد داد و فقط به منظور پوشش رشد هزینه ها، اعمال خواهد شد. بهای مواد اولیه حدود ۳۰ درصد رشد داشته و نرخ حقوق و دستمزد کارگران در سال جاری هم، هنوز مشخص نشده است. به هر حال باید افزایش هزینه های تولید جبران شود. ولی سهامداران نباید افزایش نرخ احتمالی را به معنای اتفاق مثبت و زمینه ساز رشد سود شرکت ها، قلمداد کنند. با شرایط فعلی به نظر می رسد امسال، شاید حتی سود سال ۹۸ در شرکت ها، تکرار نشود. اما امیدواریم با ریشه کن شدن این بیماری در تمام دنیا، اوضاع دوباره به وضعیت عادی بازگردد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در مجمع شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ؛

مجمع "کحافظ" هیچ سودی نداشت

به دنبال برگزاری مجمع این کاشی ساز؛

زنگ مجمع "کحافظ" به صدا درآمد

تحقق سودی ۳۶۵ ریالی از سهمی با قیمت ۲۴.۵۰۰ ریال؛

دستاوردی جدید از هجوم نقدینگی

آیا سهمی با ۲۹ تومان زیان و قیمتی بیش از ۱۲.۸۰۰ تومان را به خاطر دارید؟

سوالی از فعالان قدیمی بازار سرمایه!

ارسال نظر