بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
مدیر مالی شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رونق فروش لبنیات از اول اسفندماه

کرونا، تهدیدی برای تولیدکنندگان صنایع غذایی بسته بندی شده محسوب نمی‌شود.
کد خبر : ۲۱۵۲۱۷

رونق فروش لبنیات از اول اسفندماه

به گزارش بورس نیوز، اگرچه شیوع کرونا بر روند فعالیت بعضی صنایع اثر منفی داشته؛ ولی برخی صنایع هم هستند که نه فقط از این موضوع لطمه ای ندیده اند، بلکه حتی با افزایش تقاضا هم مواجه بوده اند. به نظر می رسد صنایع لبنی هم این روزها، فروش مناسبی دارند.
"غشان" از جمله نمادهای صنعت لبنی است که از ابتدای مهرماه ۹۸، بیش از ۲۸۰ درصد بازدهی برای سرمایه گذاران به ارمغان آورده و در اسفندماه نیز با وجود درگیری کشور با کرونا، درآمد ۴۶ میلیارد تومانی محقق کرده و مجموع درآمد این شرکت در سال ۹۸، حدود ۳۲ درصد بیشتر از درآمد سال ۹۷ بوده است. این شرکت افزایش سرمایه ۷۴۳ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را هم در دست انجام دارد.

حمید غفوریان مدیر مالی شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت صنعت لبنی در روزهای کرونایی بیان کرد: از ابتدای اسفندماه، فروش محصولات روند بهتری داشته است. این بهبود وضعیت فروش ناشی از دو اتفاق بوده؛ تمایل مردم به استفاده از لبنیات بسته بندی و استریل و کاهش مصرف لبنیات سنتی و همچنین افزایش تقاضای خرید و دپوی بیشتر محصولات در منازل. با این تفاسیر می توان گفت کرونا، تهدیدی برای تولیدکنندگان صنایع غذایی بسته بندی شده محسوب نمی شود.

وی افزود: شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان علاوه بر آنکه از افزایش تقاضای دو ماه اخیر بهره برده، از مزیت دیگری هم برخوردار است. این شرکت مجهز به‌ خط تولید شیرخشک صنعتی نیز هست و چنانچه با مازاد شیر خام مواجه شویم، امکان تبدیل آن به شیرخشک صنعتی و دپوی آن را هم داریم.

این فعال صنعت لبنی در ادامه گفت: حالا که حتی مصرف کنندگان لبنیات سنتی، تمایل به استفاده از محصولات لبنی بسته بندی شده و استریل دارند، تلاش می شود مشتریان جدید در آینده و بعد از مهار کرونا هم، حفظ شوند. تبلیغات خوبی در مورد محصولات لبنی بسته بندی شده و استریل انجام شده و ضمنا بعد از شایعه وجود سم آفلاتوکسین در لبنیات، بازدیدهای متعددی از کارخانجات لبنی به عمل آمد که در این بازدیدها، سلامت لبنیات کارخانجات صنعتی کاملا تایید شد و در نهایت، مشخص شد لبنیات تولیدی در کارخانجات بزرگ صنعتی هیچ مشکلی ندارد و مردم اتفاقا رغبت بیشتری به جایگزینی لبنیات بسته بندی شده و استریل به جای محصولات سنتی باز، پیدا کردند.

وی اضافه کرد: هر چند ذائقه برخی مصرف کنندگان، لبنیات سنتی را ترجیح دهد؛ ولی اگر کیفیت محصولات لبنی مد نظر قرار بگیرد، مصرف کنندگان قطعا لبنیات صنعتی را ترجیح خواهند داد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرمالی این شرکت لبنی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

محصول جدید "غشان" در راه ورود به بازار/ اخبار خوش برای این شیرفروش

"شیر" و "ماست" در صدر فروش این شرکت لبنی قرار گرفت؛

۳۵درصد افزایش درآمد "غشان" در ۶ ماهه

ارسال نظر