بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
کیسه‌های که برای سهامداران چالش نداشت؛

افزایش سودآوری "سفانو" و ثبت سالی خوش

از موارد قابل توجه صورت‌های مالی حسابرسی نشده این شرکت می‌توان به افزایش بیش از ۴۴ درصدی مجموع درآمد‌ها و بیش از ۴۲ درصدی سود ناخالص در مقایسه با سال مالی گذشته اشاره داشت.
کد خبر : ۲۱۵۴۲۱

افزایش سودآوری

به گزارش واحد نحقیق و مطالعات بورس نیوز، شاید سال مالی ۱۳۹۸ از جمله سال‌های به یاد ماندنی سهامداران شرکت سیمان فارس نو باشد چرا که افزایش در حدود ۲۷ درصدی سود خالص این شرکت در کنار افزایش بیش از ۴۰۰ درصدی قیمت سهام این شرکت، شرایط مطلوبی را برای سرمایه گذارانش به وجود آورد.

با این وجود نمی‌توان از رکود چشمگیر ساخت و ساز در ماه‌های گذشته و به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا به سادگی عبور کرد و شاید این موضوع از جمله چالش‌های با اهمیت سهامداران این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ نیز قلمداد شود.

از موارد قابل توجه صورت‌های مالی حسابرسی نشده این شرکت می‌توان به افزایش بیش از ۴۴ درصدی مجموع درآمد‌ها و بیش از ۴۲ درصدی سود ناخالص در مقایسه با سال مالی گذشته اشاره داشت که عمدتا مربوط به افزایش مقادیر و رشد چشمگیر نرخ‌های فروش آن است.

افزایش سودآوری

از جمله موارد قابل تامل صورت‌های مالی منتشر شده این شرکت می‌توان به کاهش سود شناسایی شده از تسعیر ارز اشاره داشت و در حالی که در سال گذشته شاهد شناسایی بیش از ۲۰۵ میلیارد ریال سود تسعیر ارز بودیم این درآمد‌ها در سال ۱۳۹۸ به ۸۱ میلیارد ریال کاهش داشته که عمدتا مربوط به کاهش در حدود ۴۲.۰۰۰ تنی فروش محصولات صادراتی بوده است.

افزایش سودآوری

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر