بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به نان دولتی ها بر تنور داغ بورس و گوسفندانی گران تر از آدمیزاد و...
کد خبر : ۲۱۵۵۱۷

به گزارش بورس نیوز امروز بورس تهران با وجود تمام دست اندازهایی که بر سر راهش علم کردند، رکورد دیگری ثبت کرد و با قدرت وارد کانال ۶۰۰ هزار واحدی شد. این یعنی بورس تهران از اول امسال بازدهی ۱۸ درصدی برای سهامداران به ارمغان آورده!
اما دولتی ها تا دیدند تنور بورس داغ است، گفتند نانی بچسبانیم و خبر از واگذاری ۲۰ درصد دارایی های دولت دادند؛ به ارزش برآوردی حدودا ۱.۴ میلیون میلیارد تومانی! در مقایسه با ارزش امروز بازار بورس و فرابورس (حدود ۲.۷ میلیون میلیارد تومان)، این رقم، بسیار بااهمیت است و اگر در کنار این حجم واگذاری، اوراقی هم که دولت در بودجه پیش بینی کرده لحاظ کنیم، تغییری شگرف در بازار سرمایه کشور رخ خواهد داد.

 

اعتراض اعضای شورای عالی بورس به تصمیمات خلق الساعه 

این برنامه ها البته با تصمیمات خلق الساعه سازمانی ها منافات دارد و اعضای شورای عالی بورس هم امروز یکی یکی، به نوعی اعتراض خود را نسبت به مقررات جدید و تکثر بخشنامه ها نشان داده اند.

 

گوشت گوسفند، گران تر از گوشت آدمیزاد!

آخر هفته ای که گذشت علاوه بر آنکه برای فعالان بازار سرمایه، ضد حال بود، برای کارگران هم بجز غم غروب جمعه ها، چیزی به همراه نداشت. بعد از کش و قوس های فراوان سرانجام میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران مشخص شد. افزایش نرخی که نه با نرخ تورم تناسب داشت و نه با افزایش قیمت خودرو و مسکن و خوراک و پوشاک و... همین کافی است که بدانیم افزایش قیمت گوشت گوسفند فقط در اسفند ماه، از درصد افزایش حقوق و دستمزد کارگری خیلی بیشتر بوده! بیچاره کارگران...
حرف از افزایش بیشتر حقوق ها هم نباید بزنند که تا چیزی بگویند به تعدیل نیرو، تهدید می شوند.

 

اتوبوس هم مال از ما بهتران شد

شرکت واحد در اقدامی عجیب، صندلی هایش را پیش فروش می کند. یعنی اگر قصد استفاده از اتوبوس شرکت واحد را دارید، دست به جیب شوید و صندلی پیش خرید کنید، البته با قیمت بالاتر از حالت عادی. مثلا قیمت صندلی خط میدان ولیعصر به شهران ۵۵۰۰ تومان پیش فروش شده! حالا کارگران بی نوا با حقوق چندرغازی چطور از پس این هزینه برمی آیند، اصلا مهم نیست! یاد زمانی بخیر که بلیط اتوبوس های شرکت واحد آنقدر ارزان بود که تا در صف اتوبوس، یکنفر بلیط نداشت، چند دست برای اهدای بلیط دراز میشد!

 

باج پدر به رسانه برای لاپوشانی گند پسر

یکی از فعالان حوزه رسانه، چندی قبل از فرار و پناهندگی یکی از آقازاده ها به انگلیس خبر زده بود و کمی بعد، این خبر را حذف کرده بود! حالا همان فعال رسانه ای که خبر مذکور را حذف کرده بود، در ستاد انتخاباتی پدر آقازاده فراری، مشغول کار شده! اینجا از شنیدن هیچ خبری، تعجب نکنید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
با شنیدن حرفاتون غمم گرفت