بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
دبیر سندیکای تولیدکنندگان برق در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

کرونا به نیروگاه‌های برق هم رسید

ماه‌ها است که نیروگاه‌های برق در انتظار تعیین تکلیف افزایش تعرفه برق هستند
کد خبر : ۲۱۵۶۶۴

به گزارش بورس نیوز، شیوع کرونا روند فعالیت بسیاری از صنایع را مختل کرده و فروش خیلی از محصولات، کاهش داشته است.
اما به اعتقاد برخی کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه، صنعت برق و نیروگاهی از این اتفاق، آسیب نمی بیند و در هر شرایطی، فروش دارد. ضمن اینکه نیروگاه های بزرگ برق، پتانسیل افزایش نرخ هم دارند.

پرویز غیاث الدین دبیر سندیکای تولیدکنندگان برق در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: اینطور نیست که کرونا تاثیری بر فروش نیروگاه های برق نداشته باشد. با توجه به تعطیلی بخشی از مراکز تجاری و صنعتی در کشور، مصرف برق هم کاهش داشته و این کاهش مصرف، آثاری هم بر سودآوری نیروگاه ها خواهد داشت.

وی افزود: طبق روال، هر ساله میزان مصرف برق در کشور چند درصدی نسبت به سال قبل رشد دارد. در فروردین ماه امسال میزان مصرف برق در کشور، نسبت به سال قبل رشد نداشته و اتفاقا کمی هم افت کرده است. البته این افت مصرف، چندان محسوس نیست و به نظر می رسد نیروگاه ها تقریبا مشابه فروردین سال ۹۸ فروش محقق خواهند کرد. از آنجا که نیروگاه ها امکان خاموشی حتی کوتاه مدت را ندارند، پیشنهاداتی مطرح کرده ایم که نیروگاه ها دچار مشکل نشوند.

غیاث الدین در خاتمه گفت: ماه ها است که نیروگاه های برق در انتظار تعیین تکلیف افزایش تعرفه برق هستند. در شرایطی که تمامی کالاها و خدمات افزایش نرخ داشته، نمی توان انتظار داشت نیروگاه ها، برق تولیدی خود را با همان قیمت چند سال قبل عرضه کنند. امیدواریم این موضوع هرچه زودتر تعیین تکلیف شده و از بار فشار بر نیروگاه ها کاسته شود.

 

بورس نیوز متذکر می شود نیروگاه ها برق تولیدی خود را به وزارت نیرو فروخته و برقی که به دست مشترکین خانگی می رسد، مشمول یارانه بوده و تعرفه خرید برق از مشترکین با تعرفه برق مشترکان خانگی، متفاوت است. 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

قیمت سهم نیروگاه‌ها حباب نیست!

سهامداران راحت بخوابید که واحد‌های نظارتی هم خوابند؛

"بکهنوج" و حبابی که شاید تا سال‌ها از یاد نرود

ارسال نظر