بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بورس مکمل رشد بازدهی "َشستا"

با زیر ذره‌بین قرار گرفتن شستا، عملکرد مدیران تحت نظارت افکار عمومی قرار گرفته و باعث افزایش کارایی مدیریت می‌شود.
کد خبر : ۲۱۵۷۲۵

رضا حاجی پور نماینده منتخب مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با اشاره به بورسی شدن شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در بورس گفت: ورود شرکت‌های بخش‌عمومی به بورس باعث افزایش درآمد‌های سازمان‌هایی مثل تامین‌اجتماعی شده و فشار بر روی بودجه دولت را کاهش می‌دهد.

وی افزود: با توجه به سرازیر شدن نقدینگی به بورس، یکی از راه‌های جذب نقدینگی و جلوگیری از حبابی شدن بازار عرضه‌های اولیه بوده که باعث گسترده شدن بازار و افزایش عمق بازار می‌شود.

حاجی‌پور عرضه شستا به بورس را عامل افزایش شفافیت دانست و اظهار کرد: شستا با ۱۸۷شرکت تابعه پس از ورود به بورس زیر ذره‌بین هزاران تحلیل‌گر قرار می‌گیرد که این امر باعث افزایش شفافیت و کاهش احتمال مغفول ماندن نکات از سوی نهاد‌های نظارتی می‌شود.

وی افزود: با ورود شستا به بورس، تمامی زیرمجموعه‌ها ملزم به افشای اطلاعات در سامانه کدال میشوند که باعث به وجود امدن یک نوع نظارت همگانی بر این نهاد می‌شود.

نماینده منتخب مردم آمل تصریح کرد: با زیر ذره‌بین قرار گرفتن شستا، عملکرد مدیران تحت نظارت افکار عمومی قرار گرفته و باعث افزایش کارایی مدیریت می‌شود.

حاجی پور بورسی شدن شستا را یکی از راه‌های تامین مالی برای این مجموعه دانست و تشریح کرد: با پذیرفته شدن شستا در بورس، راه تامین مالی با ابزار‌های مختلف مانند انتشار اوراق، برای شستا هموارتر می‌شود. همچنین تصمیم‌گیری مردم برای شرکت‌ها در مجامع و مشارکت ان‌ها در جواب گرفتن از شرکت‌ها و به چالش کشیدن ان‌ها باعث افزایش بازدهی شرکت‌ها و در نتیجه افزایش دارایی‌های عمومی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با پذیرش شستا در بورس و برگزاری مجامع با تعداد افراد بالا و مشارکت مردم، پاسخگویی و شفافیت مجموعه بالاتر خواهد رفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر