بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به پیش فروش خودروهای دست دوم خارجی زیر گوش وزارت صمت آن هم بدون مجوز و آمپر چسباندن سیستم معاملات در تب فروش ها و...
کد خبر : ۲۱۵۸۱۸

به گزارش بورس نیوز، مدت هاست از کارخانجات تولید خودروهای سنگین بوی خوشی به مشام نمی رسد. زیان انباشته روز به روز بیشتر گلوی تولیدکنندگان را می فشارد و آمارهای تولید و فروش ماهانه نشان میدهد گاهی اوقات، در طول ماه حتی یک مشتری به قلاب خودروسازان گیر نمی کند. آقایان هم دلیل این وضعیت را رکود اقتصادی و قدرت خرید پایین مردم مطرح می کنند. حالا عجیب است که برخی شرکت های حمل و نقلی، اقدام به واردات و پیش فروش خودروهای سنگین دست دوم خارجی کرده و فارغ از رکود و هرچه اتفاق دست و پاگیر است، سود خوبی به جیب می زنند. عجیب تر آنکه صمت می گوید مجوزی برای پیش فروش این خودرو ها صادر نشده است!

 

داغ کردن هسته خسته در تب فروش ها

فردا غول تامین اجتماعی روانه بورس می شود و این عرضه اولیه آنقدر جذاب است که خیلی ها را به این بازار کشانده و متقاضیان دریافت کد بورسی چنان زیاد شده اند در دفاتر پیشخوان دولت، سوزن بیندازید پایین نمی رود. اما بعضی ها از آب گل آلود که هیچ، از آب زلال هم کره می گیرند و این روزها در حال تلاشند تا این عرضه اولیه را زیر سوال ببرند. بهانه شان هم این است که شستا مال غیر است! این حرف ها اساسی ندارد که اگر چنین تفکری داشته باشیم باید بسیاری دیگر از نهادهای دولتی در بازار سرمایه عرضه نمی شد؛ مثلا بانکی ها.

این عرضه اما حواشی دیگری هم داشت؛ سامانه معاملات امروز چنان در تب تند فشار فروش سهامدارانی که امروز می فروختند تا فردا بخرند، داغ کرد که از کار افتاد و معلوم نیست با این وضعیت، فردا چه وضعیتی پیدا می کند. طبق نظرسنجی های بورس نیوز، رفع اختلال سیستم معاملاتی، اولین خواسته فعالان بازار سرمایه از رئیس جدید است و امیدواریم این مشکل هر چه زودتر برطرف شود و سیستم معاملاتی همپای خواسته های بازار سرمایه رشد کند.

 

باز هم مقررات دلال پرور

قندی ها سال های سال است که با یک مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می کنند؛ مداخله در قیمت گذاری شکر و چغندرقند!
تولید کنندگان باید شکر خود را با قیمت نازل به دلال بفروشند ‌و اگر چنین نکنند متهم به احتکار می شوند؛ اما شکر ارزان قیمت، به دست کسی نمی رسد و مردم مانده اند و دلالان ! اختلاف قیمت مصوب شکر با قیمت بازار آزاد تقریبا ۶۰ درصد است و این ۶۰ درصد به لطف قیمت گذاری دستوری، به جیب دلالان می رود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت صنایع مس باهنر عنوان کرد: 

عرضه "شستا"، تصمیمی اقتصادی در شرایط سخت

مدیرعامل شرکت صنایع مس باهنر عنوان کرد: 

عرضه "شستا"، تصمیمی اقتصادی در شرایط سخت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
باید این هسته شفاف بشود