بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
احتمال تحقق سودی ۶۵۰ تا ۷۰۰ ریالی به ازای هر سهم؛

عملکردی نه چندان دلچسب از "ولصنم"

از مجموع ۴۹۱میلیارد ریال درآمد‌های این شرکت در سه ماهه نخست سال تنها ۸۳ میلیارد ریال مربوط به انجام فعالیت‌های تخصصی لیزینگ شرکت بوده و این نکته نشان دهنده عملکرد نه چندان مناسب این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد.
کد خبر : ۲۱۵۸۷۲

عملکردی نه چندان دلچسب از

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، علیرغم تحقق سود خالص ۲۳۲ریالی به ازای هر سهم در عملکرد سه ماهه منتهی به ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ از شرکت لیزینگ صنعت و معدن، شناسایی سود ۳۹۷میلیارد ریالی ناشی از فروش سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن اصلی‌ترین دلیل تعدیل مثبت سودآوری این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل است.

با توجه به الزامات بانک مرکزی در خصوص ضرورت فروش سرمایه گذاری‌های شرکت‌های لیزینگ و بانکی، شرکت لیزینگ صنعت و معدن نیز در سال مالی ۱۳۹۹ اقدام به فروش سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن کرده که این موضوع منجر به شناسایی سودی غیر عملیاتی در سه ماهه نخست و همچنین ۶ماهه خواهد شد.

عملکردی نه چندان دلچسب از

بنابر صورت‌های مالی حسابرسی شده در انتهای سال مالی ۱۳۹۸، درصد مالکیت این شرکت در شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن در حدود ۷.۶درصد بوده که ظاهرا این شرکت تاکنون بیش از ۶.۷ درصد از سهام در اختیار خود را به فروش رسانده است.

متاسفانه از مجموع ۴۹۱میلیارد ریال درآمد‌های این شرکت در سه ماهه نخست سال تنها ۸۳ میلیارد ریال مربوط به انجام فعالیت‌های تخصصی لیزینگ شرکت بوده و این نکته نشان دهنده عملکرد نه چندان مناسب این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد.

شناسایی بیش از ۴۶۴ میلیارد ریال سود خالص در سه ماهه و نیز فروش بیش از ۳.۳ درصد دیگر از سهام شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن در روز‌های گذشته و شناسایی سودی در حدود ۶۳۱ میلیارد ریالی از این محل، با احتمال بالا سود خالصی در حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیارد ریالی معادل ۶۵۰ تا ۷۰۰ ریالی به ازای هر سهم را برای سهامداران به ارمغان می‌آورد که البته به نظر می‌رسد بخش قابل توجهی از آن غیر قابل تقسیم در مجمع می‌باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر