بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
در سه ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ بدست آمد؛

کاهش ناامیدکننده سود عملیاتی "شیران"

از جمله مهمترین آیتم‌های گزارش مذکور، کاهش حاشیه سود ناخالص این شرکت با توجه به رشد چشمگیر بهای تمام شده مواد اولیه مصرفی است.
کد خبر : ۲۱۶۰۲۸

کاهش ناامید کننده سود عملیاتی

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی برخلاف رخداد‌های جهانی پیش آمده و کاهش چشمگیر قیمت‌های جهانی نفت، می‌بایست در انتظار کاهش معنادار قیمت سهام شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی می‌بودیم، اما شرایط کنونی بازار سرمایه نکات عجیب دیگری را یادآور می‌کند.

شرکت صنایع شیمیایی ایران که اتفاقا یکی از پر استقبال‌ترین سهام گروه پتروشیمی در ماه‌های اخیر نیز محسوب می‌شود، با انتشار صورت‌های مالی سه ماهه و کاهش سود عملیاتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سهامداران خود را شگفت زده کرد.

کاهش ناامیدکننده سود عملیاتی

بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده سه ماهه شرکت صنایع شیمیایی ایران، این شرکت در این مدت با تحقق سود عملیاتی ۱.۸۷۱ میلیارد ریالی، تعدیل منفی ۲۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسانده است.

از جمله مهمترین آیتم‌های گزارش مذکور، کاهش حاشیه سود ناخالص این شرکت با توجه به رشد چشمگیر بهای تمام شده مواد اولیه مصرفی بوده که این موضوع منجر به کاهش ۶ درصدی سود ناخالص سه ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شده است.

با این حال شناسایی ۱.۱۲۰ میلیارد ریال درآمد‌های غیر عملیاتی ناشی از سرمایه گذاری‌ها اصلی‌ترین عامل رشد و تعدیل مثبت سود خالص این شرکت در ۳ ماهه نخست سال است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
سلام
گزارش3ماهه اهمیت چندانی نداردچراکه قیمتهاتثبیت نشده ولی قیمت تمام شده احتمال بالارفتن راداشته .
امارشدسوداوری در3ماهه دوم به بعدنمودبیشتری را داراست .
نمادشیران همیشه خوب بوده وسابقه درخشانی دارد.
اماتعجب اوراینکه چراسهامداران راسرکارگذاشته و وعده عرضه اولیه خدمات بندری رایکی بعدازدیگری ابلاغ وسپس پشت گوش می اندازند.
لطفاوعده های سرکاری به سهامداران ندهیدباتشکر.