بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
عضو شورای‌ عالی بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز پیشنهاد کرد:

احراز هویت مشتریان از طریق بانک‌ها یا دفاتر پیشخوان!

عملیات احراز هویت مشتریان در زمان گشایش حساب میتواند برای مشتریان ورود به بورس کفایت لازم را داشته باشد.
کد خبر : ۲۱۶۰۳۱

تغییر فرآیند در احراز هویت مشتریان از طریق بانک ها

شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز بیان کرد: با توجه به اینکه نظام بانکی ما به مراتب دارای ساختار منسجم‌تر و منظمی‌تری نسبت به دفاتر پیشخوان دولت است و بانک‌ها عملیات پولشویی را با مصوبات اخیر بانک مرکزی به در گشایش حساب برای مشتریان با دقت بیشتری از دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌دهند، به نظر میرسد، عملیات احراز هویت مشتریان در زمان گشایش حساب می‌تواند برای مشتریان ورود به بورس کفایت لازم را داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر اینکه امروزه در تمام بانک‌ها و‌موسسات مالی دنیا احراز هویت مشتریان از طریق نرم افزار‌ها و اپلیکشین‌های مختلف صورت میپذیرد که حتی نیاز به حضور فیزیکی مشتریان نیست. متاسفانه در روز‌های اخیر با توجه به استقبال مردم برای گرفتن کد‌های معاملاتی و احراز هویت توسط متقاضیان ورود به بورس، بعضا دفاتر پیشخوان، بیش از تعرفه مقرر از مشتریان مبالغی را دریافت نموده و این امر موجب اعتراضات و ما نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه بر اساس قوانین و‌مقررات پولشویی، مشتریان کارگزاری باید دارای حساب بانکی به نام خود برای خرید سهام نزد یکی از بانک‌ها باشند، به نظر میرسد احراز هویت مشتری در زمان افتتاح حساب از طریق بانک‌ها کفایت احراز هویت را برای برای کارگزاران می‌کند. به طوری که از دقت و صحت بیشتری برای کارگزاران نیز برخوردار است، با توجه به استقبال مردم به نظر میرسد سازمان بورس باید با مراجع ذیصلاح قانونی بستر لازم را برای احراز هویت مشتریان را از سایر روش‌ها نیز فراهم کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
عضو شورای عالی بورس تاکید کرد:

"عدم عرضه"، مشکل ساختار اقتصادی

بورس نیوز بررسی کرد:

بازار داغ اجاره کدهای بورسی

چند سوال از داعیه‌داران سازمان بورس؛

بورس، کوره پول‌سوزی یا کارنامه‌سازی!

عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز پاسخ داد:

دلیل کاهش دامنه نوسان بازار سرمایه چه بود؟

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محسن سهرابی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
در زمان گشایش حساب در بانکها همه اهراز هویت میشن و بانکها این کار را بدون هزینه انجام میدن و اگر اینکار مورد قبول بورس باشه بدن شک تعداد خیلی زیادی از مردم وارد بورس میشوند مثل خیلی از کشورهای خارج که شما وقتی حساب باز میکنی میتوانی از طریق بانک خودت و شماره حسابت کد بورسی بگیری و خرید و فروش سهام کنی و این تسهیل اعطای کد بورسی باعث میشه که تعداد خیلی زیادی از مردم جذب بورس بشوند .
1
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
مراکز احراز هویت عامل باعث تشدید کرونا خواهند بود فکری بکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
بله واقعا این روش احراز هویت باعث گسترش ویروس کرونا میشه همه افرادی که کارت هوشمند ملی دارن و حساب بانکی دارن باید بتونن بصورت اینترنتی در بورس ثبت نام کنن و نیازی به مراجعه حضوری نباشه و هزینه های ثبت نام هم اینترنتی پرداخت بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
این روش برای وام یک ملیونی کرونای دولت هم میتونه کاربرد داشته باشه که مردمو مجبور به خرید سیم کارت تحمیلی نکنن..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸
به نظر مي رسه اين طرح براي كاسبي دفاتر پيشخوان طراحي شده و وقتي سامانه هاي آنلاين كارگزاري و سجام تمام اطلاعات شما را ثبت كرده اند و شما داراي حساب بانكي معتبر مي باشيد، ديگر چه نيازي به اين هجمه افراد به دفاتر پيشخوان مي باشد؟ آنهم در زماني كه همه جا صحبت از ماندن در خانه مي كنند. اين هم يكي ديگر از تدابير دولت دو بوم و دو هوا مي باشد.!!!!!
عباس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
خیلی خیلی متاسفم برای روشی که دولت به ظاهر الکترونبک انجام داده حضور وازدحام در دفاتر پیشخوان ناکارآمدی را نشان میدهد.