بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
کارشناس بازار‌سرمایه درگفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

سیگنالی تورمی حاصل مدیریت ضعیف دولتی

این رشد‌ها الزاما به منزله عملکرد مناسب شرکت‌ها نبوده و به عبارتی"سیگنال عملکرد تورم" در بطن جامعه و حاصل مدیریت ضعیف اقتصادی دولتمردان است.
کد خبر : ۲۱۶۲۳۲
سیگنالی تورمی حاصل مدیریت ضعیف دولتمردان
 
علی حیدری کارشناس بازار سرمایه در بررسی وضعیت بازار سهام ایران به بورس‌نیوز گفت: بورس ایران را باید از دو رویکرد" وضعیت سیاست گذاری داخلی "و "تحولات بین المللی" مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: در بررسی رویکرد اول سرمایه‌گذاران در تمامی بازار‌ها به این نتیجه رسیده اند که دولت با کسری بودجه مواجه بوده و برای فروش نفت در سال ۹۹ مشکلات بسیار زیادی خواهد داشت؛ تعاملات در حیطه داخلی و از دیدگاه اقتصادی (و حتی بیرونی) با مشکلات خودساخته این دولت روبروست بنابراین با در نظر گرفتن تمام مسائل ذکر شده این نتیجه حاصل می‌شود که تورمی در پیش‌روی بازار قرار دارد که حتی نمی‌توان خوشبینانه به آن نگاه کرد.
 
حیدری تصریح کرد: مانند تمام دنیا، تا بازار سرمایه خبر تحولات و مسائل اقتصادی را در خود پیش خور کند، به پیشواز تورم رفته و این امر باعث می‌شود که سهام و شرکت‌ها رشد‌های خیلی خوبی را تجربه کنند اما؛ این رشد‌ها الزاما به منزله عملکرد مناسب شرکت‌ها نبوده و به عبارتی"سیگنال عملکرد تورم" در بطن جامعه و حاصل مدیریت ضعیف اقتصادی دولتمردان است. 

تحریم از نوعی دیگر
وی در بررسی وضعیت بُعد بین المللی بورس خاطر نشان کرد: واضح است که دوره تحریم‌های ایالات متحده همراه با خزانه داری کل بوده و کاملا از سبکی که تاکنون بوده متفاوت است.

حیدری در توضیح این تحریم متفاوت اظهار داشت: معنی تحریم یعنی عدم ورود پول به بطن جامعه ایران که بسیار سنگین بوده و تبعات سنگین تری نیز خواهد داشت و سال ۹۹ به لحاظ تورمی در نوع خود بی نظیر خواهد بود. 

این کارشناس بازار سرمایه رشد بورس را ادامه دار عنوان کرد و گفت: مادامی که دولتمردان چه در بدنه حکومتی، چه حاکمیتی، سیگنال مناسبی مبنی بر" انجام یک کار اقتصادی" یا "دنبال کردن تبادلات بین المللی" به جامعه بفرستند، شاهد ادامه این رشد خواهیم بود. 

وی افزود: اگر دو سیگنال ذکر شده در بازار ورود کند با یک آرامش نسبی یا یک توقف در رشد به صورت موقت همراه خواهد بود، در غیر این صورت کماکان رشد کلی تا پایان سال ۹۹ ادامه خواهد یافت.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس نیوز:

درآمدهای کلان بورس صرف زیرساخت‌ها می‌شود!

کارشناسان بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکردند:

سهامداران رشد شاخص را پای شرکت‌ها نگذارند!

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز پیش‌بینی کرد:

آغاز دومینوی اصلاح قیمتی از پتروشیمی‌ها/ نگاهی به بازارهای جهانی و تاثیر بر تابلوها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
سلام بکوئید جرا یک ملک لوکس که فقط برای زندکی جند نفر ادم هزاران میلیارد ارزش دارد وخدا میداند این ملک لوکس جقذر انرزی رانتی فضای زندکی بقیه مردم راحیق ومیل میکند برای یکنفر واین ملک خصوصی ارزشش ازیک شرکت با جندهزارمتر زمین وجند صد کارکر وارزش افزودهروزانه وکلی خدمات مختلف شرکت قیمت ملک لوکس وتجملی بیشتراز یک شرکت ارزش باید داشته باشد عقل درایران ومنطق این جنین هست تف به این منطق وجدان ارزشکذاری
تحلیلگر اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
اتفاقا برعکس بورس خاصیت ضد تورمی دارد برخلاف بازار ارز و طلا که بسرعت برق باعث تورم میشود.البته خیلیا که در بازار دلار و سکه یا مسکن سرمایه گزاری کردند الان حباب حباب میکنن تا خودشونو نجات بدن.
متضرر در سهام سایپ از 1394 تا حالا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
در واقع شاخص بورس رشد کرده نه سهام. حتی در 4 سال بازدهی کمتر از 50درصد هم داریم ؟ مثلا ما سهام سایپا را 4 سال قبل در اسفند 94 خریدیم 200 تومن دقیق بگم 197 تومن.بعد از بیش از 4 سال شد 310 تومن و رفته افزایش سرمایه که هنوزم باز نشده. حالا همون اخرین قیمت 310 تومن رو در نظر بگیریم میشه رشد 50% در 4 سال. در صورتیکه همه کالاها و ارز و طلا چند صد یا برخی هزاران درصد طی این 4 سال رشد کردند. اینکه شاخص بورس قابلیت رشد 20.000 واحدی اونم فقط توسط یک شرکت پتروشیمی فارس را داراست دلیل رشد بورس نیست بلکه شاخص با شرکتهای شاخص ساز باد شده است.سایپا دهها بلکه صدها هزار سهامدار دارد برید از سهامداران 1/1/95 به اینطرف بپرسید تا به حرف من برسید.و در واقع سهامداران سایپا شدیدا در ضرر هستند.