بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
عضو هیات مدیره انجمن فولاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز پاسخ داد:

آیا فولاد گران‌تر خواهد شد

طبیعتا در صورت افزایش قیمت هر یک از بخش های زنجیره فولاد، قیمت سایر حلقه ها هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
کد خبر : ۲۱۶۲۵۲

آیا فولاد گران‌تر خواهد شد

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته جلسه ای بین فولادی‌ها و سنگ‌آهنی‌ها برگزار شد که در آن پیشنهاد شد نسبت‌های قیمتی زنجیره فولاد (کنسانتره و گندله) افزایش یابد.

پیشنهاد معادن برای قیمت کنسانتره و گندله، درصدی از فوب بنادر خلیج فارس است اما؛ فولادسازان گفته‌اند قیمت‌ها باید بر اساس درصدی از شمش فولاد خوزستان یا بر اساس قیمت بورس باشد.

در صورت قبول پیشنهادات سنگ آهنی ها، احتمالا باید منتظر افزایش قیمت محصولات فولادی هم باشیم.

نادر سلیمانی عضو هیات مدیره انجمن فولاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: تشکیل این جلسه به معنای افزایش قیمت محصولات سنگ آهنی نیست. فعلا پیشنهاداتی مطرح شده که باید بررسی شود و هنوز کارشناسی نشده که آیا واقعا قیمت محصولات سنگ آهنی در ایران از بازارهای جهانی ارزان تر است یا نه.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا در صورت نهایی شدن پیشنهادات سنگ آهنی ها، قیمت فولاد داخلی هم افزایش می یابد؟" گفت: طبیعتا در صورت افزایش قیمت هر یک از بخش های زنجیره فولاد، قیمت سایر حلقه ها هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت؛ ولی سیاست وزارت صمت، این است که به نسبت قیمت های جهانی در کل زنجیره فولاد تعادل برقرار شود. به هر حال، این پیشنهادات بررسی خواهد شد. این موضوع از اول سال ۹۹ مطرح شده و جلسات کارشناسانه در حال برگزاری است و بعد از بررسی همه جانبه، تصمیم گیری نهایی بعمل خواهد آمد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
فروش ۲ماه نخست به بیش از ۳۰هزار میلیارد ریال رسید؛

اسلب داخلی گرمابخش کوره‌های "فخوز"

سود خالص شرکت فقط ۶ درصد رشد داشت؛

"فخوز" و عدم تحقق پیش‌بینی‌ها

ثبت تقاضای سنگین برای این فولادساز خوزستانی ثبت شد؛

افزایش ۱۳ درصدی نرخ فروش بیلت "فخوز"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
دوستان فولادی ما سهام داران فولاد که چندین سال است این سهم را داریم ووفاداربه فولاد مانده ایم اعلام می نمایم قیمت سهام فولاد نسبت به سهام های همتراز ووضعیت فعلی بازار خیلی کمی و پائین است.
باید بالایی 1000تومان معامله بشی از دست اندرکاران و امور سهام و حقوقی در خواست می نمایم به حق حقوق سهامداران توجه فرمایند وبیش از این ارزش سهام فولاد را در این بازار پائین نگهداری نکنید بزارید در قیمت اصلی معامله بشی متشکرم - سهامداران فولاد مبارکه .