بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خودرو قطعا گران خواهد شد!

کرونا، واردات قطعات را دچار مشکلاتی کرده و این مشکلات شاید تیراژ خودرو را در سال جاری حدود ۱۰ درصد کاهش دهد.
کد خبر : ۲۱۶۳۴۰

خودرو قطعا گران خواهد شد!

به گزارش بورس نیوز، قیمت برخی لوازم یدکی خودرو در بازار این روزها به شدت افزایش یافته و به نظر فعالان این صنعت، کرونا و محدودیت های تولید و واردات سبب گرانی قطعات شده است.

از سوی دیگر، نرخ سود سپرده های بانکی کاهش یافته و این اتفاق ممکن است باعث خروج سپرده ها از بانک و ورود به بازارهای سوداگرانه از جمله بازار خودرو شود. این دو موضوع، احتمالا قیمت خودرو را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: کاهش نرخ سود بانکی، اگر کاهش نرخ بهره تسهیلات را هم در پی داشته باشد، اثر بااهمیتی بر هزینه های خودروسازان نخواهد داشت؛ چراکه مشکلات خودروسازان آنقدر زیاد شده که با کاهش ۲،۳ درصدی نرخ بهره تسهیلات مرتفع نخواهد شد.

وی افزود: از طرفی، چنانچه کاهش سود بانکی منجر به خروج نقدینگی از بانک شود، بخشی از نقدینگی می تواند وارد بازار خودرو شود. اگر خودروسازان کشور ما به دنبال دلالی و کسب سود خود نبودند، با ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای خودرو، بازار خودرو به محلی برای سوداگری دلالان تبدیل نمی شد. ولی خودروسازان ما هم معمولا از چنین شرایطی استقبال می کنند و خودشان هم به دلالی در بازار می پردازند.

امینی تصریح کرد: کرونا، واردات قطعات را دچار مشکلاتی کرده و این مشکلات شاید تیراژ خودرو را در سال جاری حدود ۱۰ درصد کاهش دهد. در چنین شرایطی با وجود مشکلات ساختاری صنعت خودرو و روند صعودی تقاضای سفته بازانه در بازار خودرو، مردم اصلا انتظار کاهش قیمت خودرو را در بازار نداشته باشند؛ خودرو قطعا گران خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
کو خریدار گرون کن ترشی بنداز