بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"زغال سنگ پروده طبس "پشت در‌های" فرابورس"

بزرگترین تولید کننده زغال سنگ کشور در آستانه ورود به فرابورس قرار دارد.
کد خبر : ۲۱۶۷۰۵
 
 
رمضان کریتی ثانی، مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس به بورس نیوز گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی هلدینگ صدرتأمین (به عنوان سهامدار عمده) و در راستای دستورالعمل‌های صادره از شستا، زمینه سازی و پیگیری لازم جهت ورود شرکت زغال سنگ پروده طبس به فرابورس از سه ماهه دوم سال گذشته آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به روند پیشرفت کار و تکمیل و ارائه اسناد مربوطه، پیش بینی می‌شود این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور با سابقه صادرات این محصول، ظرف ۲ ماه آتی در فرابورس پذیرش شود.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس به اهداف و مزایای این اقدام اشاره و اظهار کرد: ورود به فرابورس مطمئناً گام بزرگ دیگری در مسیر اعتلای شرکت بوده که در نهایت منجر به افزایش شفافیت، کارایی و همچنین بهبود عملکرد جاری خواهد شد. 

وی افزود: شبکه بورس اوراق بهادار به‌عنوان بازوی اصلی بازار سرمایه علاوه بر تجهیز، جذب و هدایت منابع مالی به سمت فعالیت‌های مولد و اشتغال‌زا، نقش تأمین مالی بنگاه‌ها و مؤسسات اقتصادی را نیز بر عهده دارد. 
کریتی خاطر نشان کرد: پذیرش شرکت در فرابورس ضمن کمک به توسعه بازار سرمایه و ارتقای جایگاه آن در اقتصاد ملی، گسترش فرهنگ سهامداری و سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی را نیز به‌دنبال خواهد داشت. ضمن اینکه عموم مردم و به خصوص شهروندان منطقه می‌توانند با خرید سهام عرضه شده، به صورت مستقیم در منافع تولید مشارکت داشته باشند.
 

وی همچنین ضمن اشاره به معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های پذیرفته شده، عنوان کرد: ورود شرکت به این بازار به دلیل تمرکز سرمایه و به منظور مشارکت در حقوق شرکت‌های پذیرش شده صورت گرفته که با ایجاد بازاری هدفمند، امکان افزایش سرمایه فیزیکی در مقایسه با شرکت‌های خارج از بورس را تسهیل نموده و هزینه‌های مرتبط با توسعه را کاهش خواهد داد. ضمن اینکه به روز رسانی ارزش واقعی شرکت می‌تواند نگاه و نگرش یک بازار متخصص را به آینده شرکت معطوف کند.

کریتی در خصوص میزان سرمایه هدف گذاری شده برای ورود به فرابورس گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، یک بلوک از سهام شرکت در فاز اول عرضه خواهد شد.

وی افزود: برنامه ریزی شده تا فعالیت شرکت توسعه یابد، به همین منظور ۲ پروژه در بخش‌های استخراج و فراوری محصول تعریف و در دست پیگیری است. پروژه اول در بخش معدن برای افزایش ظرفیت و استمرار روند استخراج زغال سنگ خام و پروژه دوم نیز در کارخانه زغالشویی شرکت برای افزایش راندمان فراوری محصول و تولید کنسانتره تعریف شده است.
 
 
کریتی خاطر نشان کرد: قبل از عرضه بلوک اول سهام شرکت، گام اول افزایش سرمایه با هدف تأمین منابع مالی جدید اجرا خواهد شد تا سرمایه شرکت از ۶۰ میلیون ریال فعلی به ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس در پایان تأکید کرد: عبور از فیلتر‌های نظارتی و کنترلی ورود به فرابورس به شرکت‌های پذیرش شده وجهه و اعتبار خواهد بخشید و بالطبع کارکرد‌ها و منافع پنهان مهمی به همراه خواهد داشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به دنبال واگذاری سهام این سرمایه گذار؛

"صبا" از این کارگزاری سود گرفت

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

شرکتی بی‌رقیب در راه ورود به بازارسرمایه

ارسال نظر