بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کاهش بهای تمام شده یا خروج پول از بانک‌ها؛

دغدغه سهامداران "ونوین" از تحقق زیان خالص

یکی از دغدغه‌های اصلی سهامداران این بانک شناسایی و تحقق زیان خالص در سال مالی ۱۳۹۸ و احتمال بالای عدم تقسیم سودی محسوس در مجامع چند ساله آتی شرکت است.
کد خبر : ۲۱۶۸۰۹

دغدغه سهامداران

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در حالی که در هفته گذشته شاهد اعلام تصمیم و الزام بانک مرکزی در خصوص کاهش نرخ سود بانکی سپرده‌ها به ۱۵ درصد بودیم، گزارش عملکرد ماهانه بانک اقتصاد نوین حاکی از ثبت تراز درآمد مثبت این شرکت در فروردین ماه است.

شناسایی درآمد مازاد ۷۳میلیارد ریالی ناشی از فعالیت‌های این بانک در نخستین‌ماه سال مالی ۱۳۹۹ در حالی رقم خورده که این میزان کسری در انتهای سال مالی پیش در حدود ۴.۹۸۷ میلیارد ریال به ثبت رسیده بود.

دغدغه سهامداران

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌گردد، مازاد ۷۳ میلیارد ریال در فروردین‌ماه در مقایسه با کسری ۴.۹۸۷ میلیارد ریالی این بانک در سال ۱۳۹۸ از محل عملیات بانکی گواهی بر تلاش این بانک برای جلوگیری از تحقق زیان چشمگیر سالیانه در ماه جاری است.

البته همچنان یکی از دغدغه‌های اصلی سهامداران این بانک شناسایی و تحقق زیان خالص در سال مالی ۱۳۹۸ و احتمال بالای عدم تقسیم سودی محسوس در مجامع چند ساله آتی شرکت است.

باید منتظر ماند تا اثر کاهش نرخ‌های سود بانکی در صورت‌های مالی میان دوره ماه‌های آتی این بانک آشکار گردد تا بتوان نمایی شفاف‌تر از سودآوری این شرکت ترسیم کرد.

لازم به ذکر است آنچه در خصوص نحوه گزارشدهی بانک‌ها کاملا مشهود می‌باشد، اعتبار پایین گزارشات میاندوره حسابرسی نشده می‌باشد چرا که در سال‌های اخیر گزارشات حسابرسان و الزامات بانک مرکزی تعیین کنند سود واقعی این شرکت‌ها است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی سلماسی وند
United States
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
با نرخ سود ۱۵ درصد قطعا و یقینا پول از بانک اقتصاد نوین خارج وبه بانکهای خصوصی دیگر که الان ۱۸درصد سود میدهند خارج خواهد شد ویا به بانکهای دولتی که ضمانت دولت را دارد خواهد رفت