بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

دلیلی برای خروج پول از بازار سرمایه وجود ندارد!

سهامداران در سهم‌های بنیادی و بزرگ و ارزنده بازار، سرمایه گذاری کنند و کمتر به سمت سهم‌های کوچکی که رشد زیادی داشته بروند؛ سهم‌های بزرگ گروه فولادی، خودرویی و پتروشیمی‌هایی که رشد کمتری داشته، گزینه‌های مناسب تری برای سرمایه گذاری است.
کد خبر : ۲۱۶۸۲۹

دلیلی برای خروج پول از بازار سرمایه وجود ندارد!

به گزارش بورس نیوز، رشد بازار سرمایه ادامه دارد و بورس تهران امروز قله ۸۰۰ هزار واحدی را هم فتح کرد. شاخص کل با پرش ۱۶۳۹۸ واحدی در ارتفاع ۸۱۴ هزار و ۲۱۱ واحدی قرار گرفته است.

نادر جزایری مدیر عامل کارگزاری بهین پویا در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: به هر حال نگرانی ها تا حدی منطقی است و داغ شدن زیاد بازار هم خوب نیست. ولی با توجه به تبلیغاتی که در مورد مزایای سرمایه گذاری در این بازار در فضای مجازی و اخبار رسمی و... صورت گرفته و با در نظر گرفتن این نکته که هیچ بازاری در شرایط فعلی، گردش مالی و پتانسیل رشد در حد بازار سرمایه ندارد؛ معتقدم بازار سرمایه حباب ندارد و جای نگرانی بابت ریزش شاخص بورس وجود ندارد. کما اینکه وضعیت بازار دیروز نشان داد هنوز سهم های این بازار برای سرمایه گذاران ارزنده است و این حجم از تقاضا، از نگرانی ها می کاهد.

وی افزود: رشد بازار سرمایه ناشی از روند عرضه و تقاضای این بازار شکل گرفته و سهامداران هم باید ریسک و بازده این بازار را در کنار هم بپذیرند. البته هر اتفاق یا اظهار نظری که عرضه بازار را تحریک کند می تواند عدم اطمینان ایجاد کند. بستر بازار سرمایه برای جذب سرمایه فراهم شده و دولت هم باید به در عرضه شرکت ها، به نحوی عمل کند که هم برای سرمایه گذاران جذاب باشد و هم نشان دهد در روندهای منفی از این بازار حمایت خواهد شد. اگر بازار سرمایه، بازاری شفاف و مناسب برای سرمایه گذاران باشد، دلیلی برای خروج پول از این بازار وجود ندارد.

این فعال بازار سرمایه در توصیه به سهامداران گفت: بهتر است سهامداران در سهم های بنیادی و بزرگ و ارزنده بازار، سرمایه گذاری کنند و کمتر به سمت سهم های کوچکی که رشد زیادی داشته بروند. سهم های بزرگ گروه فولادی، خودرویی و پتروشیمی هایی که رشد کمتری داشته، گزینه های مناسب تری برای سرمایه گذاری است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

وقتی حقوقی‌ها دل به عرضه سنگین بستند

یک اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

رونق بازار سرمایه با ورود دارندگان سهام عدالت

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

ورود شرکت‌های دولتی، ضرر سنگین به سرمایه‌گذار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
معلومه باید اینو بگید بالاخره باید یک سری رو قانع کرد بیان سهام با قیمت نجومی بخرن تا امثال شما سود کنند
محمد
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
جا مانده های بزرگ بازار که خودشون رو مات و مبهوت میبینن دم از حباب و قیمت نجومی سهم میزنند افسوس که خودشون رو به خواب زدند و تو این مملکت زندگی نمیکنن. نه اینکه قیمت هیچ کالایی نجومی نیست فقط قیمت سهام نجومیه شما عادت کردید به مفت خری سهم
یک شخص
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
تابلوی خودرویی ها رو نگاه کنید همه خودروییها p/e منفی دارن و epsمنفی اینا کجاشون بنیادیه یه سرمایگذار پولشو بذاره آخر سر سماق بمکه حالا همین سهمای کوچک که میگن همه گزینه های بنیادی رو داره نمیدونم چرا اصرار دارن ملت برن خودرویی و بیمه ای و بانکی بخرن
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
توجه داشته باشین که وزارت صمت سال 97 به خودرو سازها دستور داد تا خودرو را به نصف بهای تمام شده که با قیمتهای امروزی میشود یک چندم قیمت به خریدارا تحویل بدهند که هنوزم مقداری از ان تعهدها باقی مونده و امسال قراره تحویل مشتری بشود و خودرو سازها صدها هزار خودرو را به نصف بهای تمام شده تحویل دادند و همین باعث تحمیل دهها هزار میلیارد تومن ضرر به انها و سهامدارانشان شد. ولی امسال قرار است دیگر به قیمت واقعی و با محاسبه سود خودرو بفروشند که همین باعث درامد بسیار بالایی برای خودروسازان خواهد شد و مسلما سهم سوددهیچوقت زیر هزار تومن نخواهد ماند چه رسد به 100 یا 200 تومن فعلی مثلا قیمت سایپا.