بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
مدیر مالی شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال پاسخ داد:

دلیل صف خرید هر روزه "زمگسا" چیست

دانش کافی در زمینه پرورش دام های سبک مانند بز و گوسفند که هم مصرف آب کمتر و هم بهره وری بیشتری دارند، وجود دارد.
کد خبر : ۲۱۶۹۵۵

دلیل صف خرید هر روزه

به گزارش بورس نیوز یکی از سهم های پربازده سال جاری، سهم شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال بوده است. "زمگسا" از ابتدای سال ۹۹ تا کنون بازدهی ۹۸ درصدی برای سهامداران به ارمغان آورده و امروز هم با صف خرید همراه بود.
طبق شنیده های موثق بورس نیوز، این شرکت به تازگی برنامه افزایش ظرفیت ۵ هزار راس دام شیری در دست پیگیری دارد که تناژ شیر خام تولیدی این شرکت را ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داد. این طرح احتمالا سال آینده به نتیجه می رسد. ضمن اینکه گویا این شرکت به تولید اسپرم دام های سبک هم ورود کرده و از نیمه دوم سال، این محصول در اختیار بازار داخل قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که در حال حاضر، اسپرم دام های سبک، وارداتی است.

این سهم در شرایطی مورد اقبال قرار گرفته که صنعت مرغداری کشور به خاطر مشکلات ناشی از کمبود نهاده های تولید و افت فروش محصول با مشکلات عدیده ای مواجه است و برخی دامداری ها هم گویا کم و بیش مشکلاتی از این جنس دارند.


مصطفی عباسی مدیر مالی شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت شرکت های دامپروری بیان کرد: تغییری در تقاضای بازار شیرخام و محصولات دامی رخ نداده؛ ولی باتوجه به مشکلات روند تخصیص ارز و تامین نهاده های دامی همچون ذرت و جو، صنعت دامپروری هم این روزها با مشکلاتی دست به گریبان شده است. البته مشکلات صنعت دامپروری از مرغداری ها کمرنگ تر است؛ ولی افزایش هزینه تامین نهاده های دامی، قیمت تمام شده شیر خام را افزایش داده و از حاشیه سود تولید خواهد کاست. این وضعیت، میتواند منجر به تعطیلی برخی واحدهای دامپروری کوچک تر، صادرات قاچاق و... شود.

مدیر مالی "زمگسا" در رابطه با برنامه های شرکت گفت: در مجموعه کشاورزی و دامپروری مگسال به دلیل توجیه پذیری افزایش ظرفیت تولید شیر خام، برنامه هایی جهت افزایش ظرفیت تولید شیر خام و گوشت در دست انجام است. در حال حاضر دانش کافی در زمینه پرورش دام های سبک مانند بز و گوسفند که هم مصرف آب کمتر و هم بهره وری بیشتری دارند، وجود دارد و تلاش می شود با تمرکز بر این دانش، هم سودآوری شرکت افزایش یابد و هم به توسعه صنعت دامپروری کشور، کمک شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر