بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

"حباب بورس" خارچشم موازی‌ها

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به جبهه‌ای بنام بورس و آمار تیره و تار معاملات بازار مسکن تا رکوردی که شکسته شد تا اعتباری خدشه‌دار نشود.
کد خبر : ۲۱۶۹۹۱

حباب هست یا نیست؟ مساله این است

به گزارش بورس نیوز، این روزها "بورس" نقل هر محفلی شده و از بالاترین مقامات کشوری تا مردم عادی از هر جنس و هر صنف و هر سن، از بورس و بورس بازی حرف می‌زنند. عده ای اصرار دارد که "حباب است و چطور ممکن است بورس تهران بر خلاف جهت بورس‌های جهانی حرکت کند؟

اصلا چه اتفاق مثبتی در اقتصاد ایران رخ داده که شاخص بورس سر به فلک کشیده؟" عده ای دیگر از پتانسیل های این بازار می گویند و می پرسند چطور پراید ۷۰ میلیونی و املاک میلیاردی حباب ندارد و بورس، حباب دارد؟ از بالا هم اشاره می کنند که "هر کس از رشد بورس عصبانی شده و... پنبه در گوشش بگذارد. ما تمام قد از این بازار حمایت می کنیم!"
خلاصه که بساط عجیبی است و مانده ایم که بپذیریم این بازار، کازینویی شده یا واقعا ارزنده است؟ هر چه هست، تحلیل در این بازار خریدار ندارد و همه گارد گرفته و آماده حمله یا شاید هم دفاع از نظر خود هستند. اگر هم خواستید دایره واژگان تان در حوزه ناسزاهای مدرن تکمیل تر شود، مثلا بگویید ارزش روز بعضی صندوق ها یا شرکت های سرمایه گذاری، ۱۰ _ ۲۰ درصدی بالاتر از ناو است!

رکورد وثیقه

یکی از آقایان در جدیدترین اظهارات خود فرموده که چرا اقشار مختلف جامعه آنقدر حساسیت نادرستی نسبت به ثروتمند شدن افراد جامعه دارند؛‌ای بابا، آقای مسئول شما راست می‌گی اگر به ثروتمندان توجه کنیم آن‌موقع می‌فهمیم که یکی از دوستان برای آزادی هزار میلیارد تومان وثیقه گذاشته که رکورد تاریخ را جابه‌جا کرده است.

آماری به زلالی آب گل آلود

گویا آمارهای معاملات مسکن به تازگی خیلی کدر شده و اصلا نمی توان تحلیل صحیحی از وضعیت بازار و قیمت واقعی املاک داشت. این آمارهای به قول مشاورین املاک، جرح دار، فقط به سود دلالانی است که تبانی می کنند تا قیمت منطقه ای را بالا ببرند و البته شاید پای منافع کسان دیگری هم در میان است.

ضربه فنی کرونا 

کرونا خیلی از صنایع تولیدی را ضربه فنی کرده. ده ها کارخانه قطعه سازی تعطیل شده؛ بازار فروش لوازم خانگی خوابیده؛ ساخت و ساز راکد شده؛ و... مردم مانده اند بر سر دو راهی؛ تعطیل کنند تا سالم بمانند یا اینکه جان شان را کف دست بگذارند بلکه شکم اهل و عیال شان سیر شود.

تبلیغی تراریخته
جدیدا روغنی به‌واسطه ارتباط خود با اهالی فئودال صنایع‌غذایی بر تمامی ارگان‌ها فشار می‌آوردند که تبلیغ روغن غیرتراریخته را قطع کنید! سازمان خاص چرا اصراردارد تبلیغ روغن غیرتراریخته متوقف شود؟! چرا وقتی تراریخته‌ها برخلاف قانون، موضوع را روی محصولشون حک نمیکنند یا خیلی ریز حک میکنند، این سازمان حساس نشده؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

پرس سنگین خوک‌ها

ساعت پنج‌ونیم عصر؛

خداوندگار اختاپوس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ارسلان دولتخواه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
با سلام بورس هرچقدر هم رشد نمایدضرربازارسرمایه درسالهای گذشته وخواب سرمایه جبران نخواهدشد ضمنا شما حتما سری به فروشگاههای میوه وتره بار واغذیه فروشی ها ولوازم خانگی ومشاورین املاک و بنگاهها وشعبات بیمه وداروخانه ها ومطب مدافعین سلامت بزنید تا معنی حباب را درک کنیدالبته تعدادی از سهام زیانده زیادی رشدداشته اند آنها هم دردارایی وماشین آلات وتجهیزات وزمین وساختمان حباب دارند.اجاره بها کمر مستاجرین را شکسته یا بازار سهام .ضمنا برنامه وثیقه اوراق سهام اگر اجرا بشه اعتبار اوراق سهام وگواهی سپرده کالا وسکه نقدشوندگیش برای بانکها ودادگاهها وادارات وضامنین بیشتر است
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
سلام خواستم بگم بیخودی خودتونو درگیر نکنین ما داریم راه ونزوئلا را میریم این خط این نشان با تایید رهبری مبنی بر آزاد سازی سهام عدالت در واقع حاکمیت این را پذیرفته که فشار اقتصادی به مردم وارد شده و با آزاد سازی این سهام و فروش توسط مردم از بار مشکلات کمی کاسته شود و با توجه به شرایط حال حاضر بازار فعلان این قیمت ها برای سهام مثل شوخی میمونه باید گرون بشه که حداقل ارزش ریالی نسبی را داشته باشه بعد سیاست گذار میدونه که بهترین گزینه بازار بورس هست برای پایان دوره دولت داریش، پس تا آخر سال 1399 بازار بورس مثبت خواهد بود با خیال راحت
2.این نکته نباید فراموش شود که تازه بعد از انتخاب مجدد ترامپ مشکلات سیاسی شدید تر. همانطور در سوریه این روز ها پیداس حکومت برای تثبیت شرایط خود نیاز به خرج کردن دارد مثل 6 میلیون بشکه نفتی که به سوریه رفته و از آنجا به ترکیه بعد بقیه ماجرا تا بتونه کرسی سیاسی با توجه به ورود مجدد نیروهای آمریکا از طریق لابی ترکی به دست بیاره، و اینکه بشار اسد در موقیت ضعیفی قرار دارد پس ما خوب میدونیم که سیاست گذار مالی تمرکز بر سیاست عدم خلق پول در نتیجه سپرده بانکی کرده و قرض گرفتن از مردم برای اداره کشور و رفع نیاز حکومت در داخل وتثبیت قیمت دلار به هر شرطی که آنهم در بلند مدت امکان پذیر نیست.
3.مخلص کلام از الان تا ریاست جمهوری بعدی ها اقتصاد ونزوئلایی را تبریک میگویم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
باید گفت وازه حباب از بازار های رقیب به بازار سرمایه نفوذ کرده ان هم بخاطر اینکه نقدینگی جذب بازار سرمایه نشود و تا جایی که میتوانن مسکن و خودر و را گران کنن تا جای که قیمیتها در بورس به 100 تومان رسید حال جای سوال است با حذف 4 صفر حتی قیمتها های سهام 1000 ت چقدر میشود و 100 تومان چگونه نو شته میشود ایا این نشان از ان نیست که سهام نتنها حباب ندارد بلکه مفت است و حباب گویان دیگر حناشان رنگی ندارد و هر چقدر مردم به بورس بیایند بیشتر متوجه این واقعیت میشوند