بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
بررسی وضعیت شبکه اینترنت اپراتور‌های تلفن همراه در نت سنج پلاس نشان می‌دهد که اینترنت همراه اول از سایر اپراتور‌ها بهتر است.
کد خبر : ۲۱۷۰۷۳

بررسی وضعیت شبکه اینترنت اپراتور‌های تلفن همراه؛ همراه اول باز هم بهترین کیفیت

به گزارش بورس نیوز،در بهمن ۱۳۹۸ سامانه نت سنج پلاس با هدف تست کیفیت اینترنت راه‌اندازی شد. هدف این سامانه، بررسی کیفیت اینترنت و مقایسه وضعیت سرویس‌دهی اپراتور‌ها با یکدیگر در مناطق مختلف است. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این رابطه گفت نت سنج پلاس برای این که اپراتور‌ها کیفیت اینترنت بهتری ارائه دهند، راه‌اندازی شده و در این سامانه وضعیت پوشش و کیفیت و همین‌طور شکایت‌های مردمی از اپراتور‌ها به صورت شفاف قرار گرفته است.

حالا ما سری به سامانه نت سنج پلاس زده‌ایم و وضعیت شبکه اینترنت اپراتور‌های تلفن همراه را بررسی کرده‌ایم که آمار جالبی را در اختیار ما قرار می‌دهد. قبل از بررسی آمار باید به این نکته اشاره کنیم که شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف اینترنت توسط کاربران در دوران قرنطینه باعث شده کیفیت و سرعت اینترنت با افت قابل توجهی مواجه شود. طبق آماری که از سامانه سنجش شاخص‌های کیفیت شبکه ملی اطلاعات در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دست آمده، کیفیت شبکه‌های تلفن همراه در طول دو ماه اخیر به دلیل افزایش ترافیک مصرفی و نداشتن پهنای باند فرکانسی مورد نیاز اپراتور‌ها تا ۲۰ درصد افت داشته است.

مقایسه وضعیت شبکه اینترنت اپراتور‌های تلفن همراه
سامانه نت سنج پلاس در اردیبهشت ماه ۹۹ وضعیت شبکه اینترنت اپراتور‌های سه گانه در شاخص کیفیت اینترنت نسل سوم و چهارم در بخش‌های گروه کاربران تجاری، رتبه در گروه بازی، رتبه در گروه تماس اینترنتی، رتبه در گروه دانلود حجیم و رتبه در گروه وبگردی را به ما نشان می‌دهد.

وقتی شما به سامانه نت سنج پلاس مراجعه کنید می‌توانید وضعیت سرعت و کیفیت سرویس اینترنت خود را در محل زندگی‌تان مشاهده نمایید و همچنین به آمار‌های مقایسه‌ای اپراتور‌ها در زمینه‌های مختلف دست پیدا کنید.

در بخشی از منو، مقایسه استانی کیفیت اینترنت اپراتور‌های تلفن همراه را می‌بینید که در پنج بخش کاربران تجاری، بازی، تماس اینترنتی، دانلود حجیم و وبگردی تنظیم شده است. همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، در هر پنج بخش، اپراتور همراه اول در استان تهران وضعیت بهتری نسبت به ایرانسل و رایتل دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خبری تازه از یک اپراتور تلفن همراه؛

موج ایرانسل روی خطوط فرابورس

خبری تازه از یک اپراتور تلفن همراه؛

موج ایرانسل روی خطوط فرابورس

ارسال نظر