بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
با تغییرات سریع قیمت بیتکوین، جریان‌های فکری مهم در مورد هوینگ چه میگویند؟
کد خبر : ۲۱۷۱۵۴
تغییرات سریع قیمت بیتکوین و جریان‌های فکری مهم در مورد هوینگ
جدیدترین مقاله کوین تلگراف در مورد هوینگ:

به دنبال هوینگ پیش رو، همه جریان‌های فکری عمده در مورد بیتکوین، مثبت و خوشبینانه به نظر می‌آیند.

 برای بیشتر از یک ماه، جامعه جهانی کریپتو با شور و شوق فراوان در مورد هوینگ پیش رو صحبت کرده است. اما رکود اقتصادی جهانی در پی ویروس کرونای جدید، این احتمال را مطرح کرده که این هوینگ به اندازه‌ی قبلی‌ها روی ارزش رمزارز اصلی تاثیر نگذارد.

 با این فرض، بر خلاف خیلی از دارایی‌های سنتی مثل نفت و سهام که افت ارزش شدیدی را تجربه کرده‌اند، به نظر میرسد بیتکوین تکانه صعودی پیش-هوینگ نسبتا قدرتمندی را داشته که این پرچمدار ارز‌های دیجیتال را برای بیش از دو هفته بالای رقم ۷۵۰۰$ نگاه داشته است. علاوه بر این، بیتکوین ماکزیمم نسبی جدیدی را (بالاتر از ۹۰۰۰$ در زمان نوشتن مقاله) ثبت کرده که بالاتر از آستانه بسیار مهم ۸۰۰۰$ قرار گرفته است.

بسیاری از تحلیلگران کریپتو، مانند Michael van de Poppe بر این باورند که شاید ادامه حرکت صعودی کنونی برای بیتکوین مشکل باشد و درگیر مقاومت‌های کنونی باقی بماند.

به نظر وی:

" اتفاقاتی مانند هوینگ میتوانند باعث افزایش واکنش روانی (اصطلاحا FOMO، مخفف Fear Of Missing Out) شوند .... به هر حال، زمانی که مردم بفهمند این اتفاق تاثیر کوتاه‌مدت چشمگیری نخواهد داشت، فشار برای فروش نیز تقویت خواهد شد.

 تاثیر روی هش‌ریت هنوز معلوم نیست
علاوه بر قیمت، هوینگ پیش رو به احتمال زیاد تاثیر مستقیمی روی جنبه‌های دیگر بیتکوین، مانند هش‌ریت شبکه خواهد داشت. در این رابطه، کوین تلگراف به دنبال Tim Rainey، سرپرست مالی Greenidge Generation رفته که تلفیق یک نیروگاه با مزرعه ماین بیتکوین است. به نظر او، اگر قیمت بیتکوین بعد از هوینگ ثابت بماند افت موقتی دیگری در هش‌ریت - مانند آنچه در ماه مارچ شاهد آن بودیم - اتفاق می‌افتد.

او همچنین اضافه کرده:
" نسل قدیمی‌تر ماینر‌ها خاموش شده و مزارع ماین جدید در Sichuan چین (که از جریان آب در دوره ترسالی انرژی میگیرند) روی کار خواهند آمد. با این حال، ما از آخرین نسل‌های ماینر‌ها استفاده میکنیم و در برنامه‌های بیزینسی خود سناریو‌های محتمل بعد از هوینگ را در نظر خواهیم گرفت. "

 در همین رابطه، Wayne Chen، مدیر عامل Interlapse Technologies، به کوین تلگراف گفته است که نواسانات شدیدی در هش‌ریت بیتکوین قبل و بعد از هوینگ مشاهده خواهد شد. با توجه به این واقعیت که بیتکوین اکنون ارزش و شهرت بیشتری نسبت به هوینگ‌های قبلی کسب کرده و غلبه خود را بر سایر رمزارز‌ها به خوبی حفظ کرده، او معتقد است بیت کوین افزایش هش‌ریت خود را تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داد.

 وقتی به تاریخچه بیتکوین نگاه میکنیم، میبینیم که به دنبال هوینگ‌های قبلی هش‌ریت به شدت افزایش یافته است. اما این بار سناریو عوض شده است. برای مثال سرمایه‌گذاران در حال حاضر آگاهی بیشتری نسبت به بیتکوین دارند، چیزی که به طور قطع در مورد هوینگ ۲۰۱۲ و به میزان کمتری در هوینگ ۲۰۱۶ وجود نداشت. در همین ارتباط، Jose Llisterri، از بنیان‌گذاران صرافی Interdax به کوین تگلراف میگوید:
" مشارکت کننده‌ها اکنون اطلاعات بیشتری در مورد بیتکوین دارند و به احتمال زیاد هش‌ریت بلافاصله بعد از هوینگ افت خواهد کرد، همانطور که اخیرا در مورد Bitcoin Cash و Bitcoin SV دیدیم. این کاهش هش‌ریت مستقیما به ماینر‌هایی مربوط میشود که کم‌بازده هستند ... ".

در ادامه، Llisterri افزود که هش ریت بیتکوین خود را بازیابی خواهد کرد، چرا که وقتی سختی شبکه دوباره تنظیم میشود، ماینر‌های پربازده در مورد برنامه‌های سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی خود تجدید نظر خواهند گرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بورس انرژی در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

وجود کرونا وعدم ثبات در بازار نفت 

ارسال نظر