بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرمولی برای رشد جذابیت قیمتی "دارا یکم"

اطلاعات مربوط به خریداران در سامانه سپرده گذاری مرکزی مورد بررسی قرار می گیرد.
کد خبر : ۲۱۷۴۲۸

جذابیت قیمتی دارا یکم در مقایسه با قیمت های فعلی بازار

به گزارش بورس نیوز، واگذاری سهام دولت در شرکت های بورسی در قالب صندوق‌های ETF امروز رسما کلید خورد.
سهام دولت در ۵ نماد "وتجارت" ، "وبملت" ، "وبصادر" ، "البرز" و "اتکام" در قالب صندوق ETF دارا یکم عرضه شده و هم از طریق کد بورسی و هم از طریق بانک های منتخب و اپلیکیشن آپ و...، امکان خرید وجود دارد.

محمدرضا معتمد، مدیرنظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: متقاضیان خرید "دارا یکم" از طریق اپلیکیشن های معرفی شده هم می توانند خرید کنند و اطلاعات مربوط به خریداران در سامانه سپرده گذاری مرکزی مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین اگر فردی ۲ بار اقدام به خرید کرده باشد (مثلا یکبار با کد بورسی و یکبار از طریق اپلیکیشن) از طریق تطبیق شماره حساب با کد ملی این موضوع مشخص شده و فقط یک سفارش خرید ثبت می گردد و وجه اضافی، مسترد می گردد.

وی در ادامه گفت: هنوز نمی توان در مورد میزان استقبال از این صندوق اظهار نظر کرد؛ ولی اگر تعداد متقاضیان بیش از پیش‌بینی‌ها باشد و به هر خریدار کمتر از ۲ میلیون تومان تخصیص یابد، مابقی وجه خرید ۵ روز کاری پس از پایان پذیره نویسی به آنها مسترد خواهد شد. زمان عرضه سایر صندوق ها هنوز مشخص نشده است‌.

وی افزود: دارایی‌های هر صندوقی که به این روش عرضه می‌شود مشخص بوده و سرمایه‌گذاران جهت بررسی ارزندگی یا عدم ارزندگی صندوق‌ها می‌توانند وضعیت معاملات سهم‌ها را رصد کنند. این سهم‌ها با تخفیف نسبت به میانگین ۳۰روزه قیمت‌ها تا روز قبل از پذیره‌نویسی، عرضه می‌شود؛ یعنی اگر فرضا یونیت‌های این صندوق بعد از آزادسازی معاملات، ۳۰درصد افت داشته باشد تازه به قیمت روز گذشته تابلوی معاملات خواهد رسید. بنابراین ذکر حباب قیمت و ریسک ریزش قیمت در این صندوق‌ها منطقی نیست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بررسی این بانک با دارایی ارزی ۷میلیارد دلار؛

"وبملت" و سود عملیاتی ۹۹ هزارمیلیارد ریالی

چند نکته در مورد صندوق ETF با نماد "دارا یکم"؛

بازار تشنه بلعیدن نخستین یونیت سرمایه‌گذاری

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرصتی طلایی پیش روی "وبصادر" و "وتجارت"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"دارا یکم" گزینه‌ای مناسب پیش‌روی سرمایه‌گذاران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
آقای رئیس جمهور لطفا لااقل این دفعه امید جوانان و مردم را فدای منافع خودتان نکنید مردم از روی ناچاری که دوباره به دلیل تورم وحشتناک می خواهد ارزش سرمایه خود را حفظ کنند ودر صندوق های دولت سرمایه گذاری می کنند . اگر این دفعه هم بفهمند از اعتمادشان سوء استفاده شده و دیگه نمیشه جمع ش کرد.
جواب سید
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
واقعا اگر بعد از این همه سال نفهمیدید داستان چیه و ازین حرفا میزنید، دیگه هر بلایی که بیاد به سرتون لایقش هستید
ناشناس
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
شما لطف کن و قیمت کالا رو ببین و بعد تجزیه و تحلیل کن اگر ارزنده بود بخر.و بعد هم پای سود و زیانش به ایست.خدا عقل و شعور برای همین بهت داده
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
سلام دوستان به شخصه دوس دارم دارا یکم رو خرید بزنم ولی اخه یکی به ای رییس جمهور محترم بگه تو ای وضعیتی ک کرونا پیش اورده و خودت بری مردم از گشنگی نمیرن یک میلیون وام دادی ای چ وقت هست ک هام ۲ میلیونی ارائه میدی ... من نمیدونم مشاورات کین ولی موضوع خیلیم پیچیده نیست ک مدیران ما متاسفانه نمیفهمن .... اخرش میشه اختلاف طبقاتی هر کی داره میخره و پولدارتر میشه هر کس هم نداره بدبختر