بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
در صورت عبور از کانال یک میلیون واحدی، انتظار شروع دوران جدیدی در بازار سرمایه می‌رود.
کد خبر : ۲۱۷۴۳۵

به گزارش بورس‌نیوز، بازار سرمایه در روز گذشته نیز رشد بیش از ۴۰ هزار واحدی را تجربه کرد.

در حال حاضر بازار در آستانه رسیدن به رقم بی‌نظیر یک میلیون واحدی قرار داشته و در روز گذشته نیز تقریبا تمامی سهام بازار سرمایه با صف خرید به معاملات خود پایان دادند تا به این ترتیب شاخص کل در یکی از طلایی‌ترین روز‌های خود با بیش از ۴.۲۳ درصد افزایش به ۹۵۶ هزار و ۱۹۹ واحد برسد.

سیاست و اقتصاد کلان
از روز گذشته پذیره‌نویسی صندوق قابل معامله بانک و بیمه‌ای دولتی از طریق بازار سرمایه و همچنین درگاه‌های بانکی آغاز شد؛ سهمیه هر شخص حقیقی به میزان ۲میلیون تومان تعیین شده است.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: اموال مازاد دولت که قابل واگذاری است، بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد و واحد‌های صندوق قابل معامله بورسی با ۲۰ درصد تخفیف به مردم عرضه می‌شود.

همچنین امروز وزیر اقتصاد با اعلام اینکه امسال بورس مستقل املاک راه‌اندازی می‌شود، گفت: ۳ صندوق بزرگ قابل معامله بورسی مرکب از شرکت‌های دولتی در بورس عرضه می‌شود.

وی افزود: هم چنین سهام عدالت هم که آزاد می‌شود، اگر یک باره مدیریت آن به مردم واگذار شود دچار مشکل می‌شود، بنابراین تا پایان برنامه ششم مدیریت در اختیار دولت است، اما اگر کسی یک دهم سهام این صندوق‌ها را خریداری کند، حق رأی پیدا می‌کند.

همچنین در خبری در گروه خودرویی، در حالی که بررسی موضوع دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در دستور جلسه فردای ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است، زمزمه‌هایی مبنی بر موافقت دولت با افزایش ۳۰ درصدی قیمت کارخانه‌ای خودرو‌های داخلی مطرح شده است. ظاهراً رایزنی خودروسازان و مذاکره مدیران شرکت‌های خودروساز به ویژه ایران خودرو و سایپا با مسئولان دولتی برای افزایش قیمت خودرو به نتیجه رسیده و مدیران این شرکت‌ها توانسته اند موافقت دولت را با افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو جلب کنند.

عبدالناصر همتی درباره روند پرداخت تسهیلات به افراد کم درآمد مشاغل اقتصادی آسیب دیده از کرونا، اظهار داشت: قرار شد ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شود که برای ۱۹.۳ میلیون خانوار وام یک میلیون تومانی پرداخت شد. همچنین افرادی که در ارسال پیام دچار مشکل شده‌اند و نتوانستند این وام را دریافت کنند، پس از ارسال پیام این تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌شود. وی درباره ارایه تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا نیز گفت: از ۱۷ اردیبهشت ماه پیامک‌هایی به این بنگاه‌ها ارسال شده و از ۲۰اردیبهشت ماه پرونده تشکیل می‌شود. همتی ادامه داد: از اواخر اردیبهشت ماه تقریبا ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به این بنگاه‌ها پرداخت می‌شود.

بازار امروز
بازار امروز در آستانه رسیدن به رقم یک میلیون واحدی بوده و در صورت عبور از کانال یک میلیون واحدی، انتظار شروع دوران جدیدی در بازار سرمایه می‌رود. عبور قدرتمندانه از شاخص یک میلیون واحدی می‌تواند مجددا موج صعودی جدیدی را آغاز کند و بازار با اطمینان بیشتری به سمت فتح قله‌های جدید حرکت کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر