بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرمان بازار دست نقدینگی

اگر دولت با عرضه دارایی های خود در قالب ETF ها ، نقدینگی از بازار سرمایه خارج کند، بازار سرمایه چشم انداز مثبتی نخواهد داشت.
کد خبر : ۲۱۷۵۲۶

فرمان بازار دست نقدینگی

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران معاملات امروز را با اختلال سامانه معاملاتی و فشار فروش در بعضی سهم های بازار آغاز کرد؛ اما در نهایت زور تقاضا بر عرضه چربید و شاخص بورس باز هم ۲۰ هزار پله ای بالا رفت و فاصله خود را با محدوده ۱ میلیون واحدی کمتر کرد.

مهدی طحانی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: امروز بازگشایی نمادهای "شپنا" و "کگل" با دامنه نوسان ۵ درصدی و صف خرید این نمادها موجب بازگشت شاخص بورس و مثبت شدن بازار شد.

وی افزود: قیمت سهم ها رشد زیادی داشته؛ شرایط اقتصاد جهانی هم مساعد نیست و با این تفاسیر بازار سرمایه باید اصلاح داشت؛ اما جریان نقدینگی فرمان بازار سرمایه را به دست گرفته و مجال اصلاح به بازار نمی دهد.

طحانی در توصیه به سهامداران تازه وارد گفت: قبلا هم تجربه شرایطی مشابه این روزها را در بازار سرمایه داشته ایم. مادامی که بازار سیر صعودی دارد، سرمایه گذاران به امید روزی ۵ درصد سود وارد این بازار می شوند و با ورود بازار به فاز نزولی، سروصدای سرمایه گذاران زیان دیده بلند خواهد شد. خرید چشم بسته منطقی نیست و اگر دولت با عرضه دارایی های خود در قالب ETF ها ، نقدینگی از بازار سرمایه خارج کند، بازار سرمایه چشم انداز مثبتی نخواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مگر اینکه دولت با بازارگردانی مناسب، دوباره نقدینگی را به بازار سرمایه بازگرداند. فعلا چگونگی رفتار دولت با بازار سرمایه بعد از واگذاری صندوق ها مشخص نیست و بهتر است سهامداران با احتیاط بیشتری معامله کنند‌. به تازه واردها هم توصیه می شود از طریق صندوق های سرمایه گذاری اقدام به ورود به بازار سرمایه کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
"گندله" در میان محصولات بیشترین نرخ فروش را دارد؛

آمار یک‌ساله استخراج و شیب کند فروش «کگل»

"گندله" در میان محصولات بیشترین نرخ فروش را دارد؛

آمار یک‌ساله استخراج و شیب کند فروش «کگل»

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد حسن طبیب چی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲
آیا در روز های اول بازگشایی
امکان خرید وجود خواهد داشت یا بازهم سهم خرید از ما بهترون خواهد شد .