بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
رئیس هیئت مدیره فولاد امیرکبیر کاشان خاطر نشان کرد:

تحلیل بنیادی برآورد ارزش‌گذاری سهام کافی نیست

بورس با حضور سهامداران خرد، فعال بوده و می‌تواند نقشی کارساز در تولید و رونق اقتصاد ایفا کند، بنابراین لازم است متولیان امر در حفظ اعتماد سهامداران دقت بسیاری داشته باشند.  
کد خبر : ۲۱۷۹۶۲
 
حفظ اعتماد سهامدار، عامل رونق تولید و اقتصاد
 
عزیز قنواتی رئیس هیئت مدیره فولاد امیرکبیر کاشان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهار کرد: بازار بورس این توانایی را دارد که منطقی و نه هیجانی رشد داشته باشد. 

وی ادامه داد: در بعضی روز‌ها شاهد نوسان هیجانی سهام‌ها هستیم، اما معتقدم بعد از عرضه‌های دولت به صورت پلکانی و منطقی و همچنین شفاف‌سازی شرکت‌ها، بورس توان افزایش داشته و بازار سرمایه خوبی خواهیم داشت. 

قنواتی خاطر نشان کرد: این رشد باید منطقی باشد نه احساسی و لازم است سهامدار به بازار اعتماد داشته باشد چراکه هر رخدادی، چون حباب و ترکیدن آن باعث سلب اعتماد و ایجاد مشکل خواهد شد. 

رئیس هیات مدیره فولاد امیرکبیر افزود: بورس با حضور سهامداران خرد، فعال بوده و می‌تواند نقشی کارساز در تولید و رونق اقتصاد ایفا کند، بنابراین لازم است متولیان امر در حفظ اعتماد سهامداران دقت بسیاری داشته باشند. 

قنواتی در خصوص نرخ سهام این شرکت گفت: نرخ سهام  برخی شرکت‌ها به صورت منطقی بالا نرفته و این نتیجه عملکرد یا عملیات کارخانه‌ها یا بنگاه‌های اقتصادی نیست.

وی افزود: شرایط بازار و دیگر مسائل تاثیر بسیاری بر نرخ سهام دارد، از سویی دیگر نکته‌ای که به چشم می‌خورد برخی سهام شناور محدودی داشته و تنها صف خرید هستند که خود امری موثر بر بالارفتن قیمت هاست.

رئیس هیئت مدیره فولاد امیرکبیر کاشان خاطر نشان کرد: ارزش سهام به عوامل بیرونی و خارج از صنف کارخانه بستگی دارد و تحلیل گران نیز حتی قادر به تحلیل دقیق این شرایط نیستند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۱
سلام این منطق که میکی جه منطقیهست اینمنطق بزای کجا امدهاست جاهای دیکرهم این منطق وجوددارد دیده میشود