بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
در نشست خبری بررسی ابعاد ابلاغیه مقام معظم رهبری مطرح شد؛

بررسی آزادسازی سهام عدالت

نشست خبری بررسی ابعاد ابلاغیه مقام معظم رهبری با موضوع آزادسازی سهام عدالت در محل کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت برگزار شد.
کد خبر : ۲۱۸۱۵۹
بررسی آزادسازی سهام عدالت
به گزارش خبرنگار بورس نیوز، محمدخزایی سرپرست و عضو هیئت مدیره کانون سرمایه گذاری اظهار کرد‌:
از ابتدای سال ۸۵ در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی تعدادی از شرکت‌های سرمایه پذیر به بیش از ۴۹ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت توسط شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و شهرستانی اختصاص داده شد، قرارداد دولت با شرکت‌ها بسته شده و با دستور رئیس جمهور این امر محقق شد.

وی ادامه داد: بعد از ۱۴ سال فعالیت و با دستور مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های شفاف، تغییراتی رخ داده و تعداد شرکت‌ها از ۶۵ به ۴۹ کاهش یافت.

در ادامه مهدی بائی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان گلستان به ابلاغیه رهبری اشاره کرد و گفت: با این ابلاغیه راه برای سهامدارانی که مالک اصلی سهام عدالت هستند باز شده و اختیار به افراد داده شد تا به منافع خود برسند.
بررسی آزادسازی سهام عدالت
وی به دو روش سرمایه گذاری مستقیم و غیرمستقیم اشاره و اظهار کرد: مقرر بود از شرکت‌های بورسی اختصاص داده شود، ولی نکته اینجاست که بخش اعظمی از سبد را شرکت‌های غیربورسی تشکیل داده است.
 
بررسی آزادسازی سهام عدالت

در این جدول قیمت‌ها بر اساس ارزش گذاری و قیمت روز تابلو در تاریخ ۱۷ اردیبهشت جاری تعیین شده و سهامدارانی که سهم کامل ندارند حدود ۵۳ درصد از این حجم ریالی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

جودکی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری استان تهران و البرز نیز اظهار کرد: در بحث اطلاع رسانی باید آگاهی مردم نسبت به انتخاب شیوه سرمایه گذاری بالا برود.
بررسی آزادسازی سهام عدالت
وی افزود: تشویق به سرمایه گذاری مستقیم غیر علمی بوده و مزایا و معایب این انتخاب باید شفاف سازی شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی:

زمان انجام معاملات سهام عدالت مشخص شد

در حاشیه مشکلات ناشی از سایت سازمان خصوصی سازی و عدم ثبت افراد در سهام عدالت: 

"سهام‌عدالت" من زنده‌ام!

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان گلستان مطرح کرد: 

برگشت ۴۷درصد از ارزش سهام هر شخص به دولت

ارسال نظر