بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
زمان بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای این شرکت مشخص شد؛

افزایش ۳۱ درصدی سود خالص "زگلدشت"

شرکت پیش بینی کرده که در سال جاری مقادیر فروش شیر را به بیش از ۴۴ هزار تن برساند.
کد خبر : ۲۱۸۳۰۵

طرح‌های توسعه‌ای شرکت در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان بر اساس گزارش صورت‌های مالی منتهی به پایان سال ۱۳۹۸ موفق به کسب سود خالص ۲۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی شده و این سود که معادل ۱.۶۶۵ ریال به ازای هر سهم بوده بیش از ۳۱ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

این میزان سود در مقایسه با گزارش حسابرسی نشده شرکت تغییری را نشان نمی‌دهد.

طرح‌های توسعه‌ای شرکت در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد

جمع کل درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت در سال گذشته به ۱.۱۸۲ میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

محصول اصلی شرکت شیر بوده که در سال گذشته به میزان ۳۹ هزار و ۷۶۷ تن و با نرخ متوسط ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ریالی به ازای هر تن به فروش رسیده و این میزان فروش نسبت به پارسال ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین، شرکت پیش بینی کرده که در سال جاری مقادیر فروش شیر را به بیش از ۴۴ هزار تن برساند.

این شرکت در حال اجرای طرح‌های توسعه‌ای مهمی بوده که از جمله این طرح‌ها می‌توان به سه طرح رزن، دلفان و شیروان اشاره داشت که این طرح منجر به افزایش ظرفیت دامداری شرکت به میزان ۲۸.۰۰۰ دام خواهد شد.

برپایه این گزارش، پیش‌بینی شده که این طرح‌ها تا پایان پاییز سال بعد به بهره‌برداری برسد و هزینه‌های پیش‌بینی شده این سه طرح که تاکنون هزینه‌های اندکی در خصوص آن‌ها انجام شده، معادل ۴.۷۰۰ میلیارد ریال برآورده شده است.

تامین مالی طرح‌های فوق به میزان ۱.۱۰۰میلیارد ریال از محل تسهیلات مالی، ۱.۷۳۴میلیارد ریالی از محل منابع شرکت و سایر مبالغ نیز توسط سهامدار عمده شرکت یعنی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر