بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
معاون امور بانکی بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت:

منفعت مردم از مقایسه قیمت‌ها در ETF

معاون امور بانکی بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: مقایسه قیمت‌ها می‌شود منفعتی که مردم از سرمایه گذاری در این صندوق به دست می‌آورند.  
کد خبر : ۲۱۸۳۴۳

منفعت مردم از مقایسه قیمت ها در ETF

به گزارش بورس نیوز، عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد درخصوص جزئیات واگذاری سهام دولت از طریق صندوق واسطه گری یکم گفت: یک روش، روش بلوکی بوده که ویژگی آن اینگونه است که می‌توان سهم‌ها را به قیمت بالاتر عرضه کرد اما؛ تعداد افرادی که می‌توانستند این سهام را خریداری کنند، محدود می‌شد.

وی با اشاره به روش دوم و عرضه خرد در بورس ادامه داد: این روش بدان معناست که سهم‌ها به قیمت‌های موجود در تابلو عرضه شود؛ این قیمت نسبت به روش قبلی کمی پایین بوده اما؛ کسانی که در بورس معامله می‌کنند می‌توانستند خریداری کنند؛ در حال حاضر حدود ۱۱میلیون نفر دارای کد بورسی هستند و به طور متوسط ۴، ۵ میلیون نفر هم در بازار فعالیت می‌کنند.  

معاون امور بانکی بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد ادامه داد: براساس قانون بودجه اقتصاد سال ۱۳۹۹ البته به پیشنهاد دولت روش روش‌ ETF تهیه شد؛ ETF یا روش صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله. در این روش نسبت به دو روش قبلی؛ همه مردم ایران فارغ از اینکه کد بورسی دارند یا ندارند، پیریا جوان، کارمند یا کارگر و... همه و هرکسی که دارای کد ملی ایرانی است می‌تواند خریدار بالقوه این سهام باشد؛ بنابراین نسبت به دو روش قبلی وسعت واگذاری توسعه پیدا خواهد کرد. مردم می‌توانند این یونیت‌ها را براساس قانون و مصوبه دولت متوسط ۳۰ روز قبل از فراخوان آگهی ما یعنی ۱۳ اردیبهشت از آن ۲۰ درصد تخفیف دادیم.

معمارنژاد گفت: به عنوان مثال سهم بانک تجارت که در این صندوق موجود است، قیمت هر سهم آن در این صندوق ۱۰۴ تومان بوده که روز گذشته قیمت این سهم ۲۰۶ تومان بود. قیمت بانک صادرات در این صندوق ۱۰۷ تومان بود که روز گذشته ۲۱۲ تومان بود. قیمت بانک ملت در این صندوق ۱۰۴۵ تومان بود که روز گذشته ۲۰۹۵ تومان شد. قیمت بیمه البرز در این صندوق ۷۶۷ تومان بود که قیمت روز گذشته ۱۱۶۸ تومان و بیمه اتکایی امین ۵۹۳ تومان. مقایسه  قیمت‌ها می‌شود منفعتی که مردم از سرمایه گذاری در این صندوق به دست می‌آورند.  

اشتراک گذاری :
ارسال نظر