بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
آیا می‌دانستید که بدون کد بورسی می‌توانید در بورس سرمایه گذاری کنید؟
کد خبر : ۲۱۸۳۹۱

به گزارش بورس نیوز،رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد: افرادی که به بازار سرمایه ورود می‌کنند به ویژه تازه وارد‌ها از شرکت‌های سبدگردان سهام و ظرفیت صندوق‌های سرمایه گذاری در خرید و فروش استفاده کنند. صندوق‌های سرمایه گذاری آن دست از خدمات مالی است که می‌توان از طریق آن هم با کد بورسی و هم بدون کد بورسی در بازار سهام سرمایه گذاری کرد.

این روز‌ها به دلیل استقبال عموم جامعه از بازار سهام، سامانه سجام روز‌های شلوغی را تجربه می‌کند و به دلیل ترافیک بالا در کارگزاری‌ها دریافت کد بورسی اشخاص با تاخیر مواجه می‌شود؛ این در حالی است که سرمایه گذاران می‌توانند از طریق «صندوق‌های سرمایه گذاری صدور و ابطالی» و بدون داشتن کد بورسی در بازار سهام سرمایه گذاری کنند.

روش‌های معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری

به طور کلی ۲ شیوه سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری وجود دارد.

«صندوق‌های صدور و ابطالی» آن دست از صندوق‌های سرمایه گذاری که برای معاملاتش نیاز به کد بورسی نیست و آن دسته از صندوق‌های سرمایه گذاری که برای معاملاتشان نیاز به کد بورسی است، به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) معروف اند.

سرمایه گذاران می‌توانند با سرمایه گذاری در صندوق‌های صدور و ابطالی، با پذیرش سطح ریسک پذیری مختلف، بدون داشتن کد بورسی از فرصت‌های بازار سرمایه بهره برداری کنند. این صندوق‌ها به دلیل دارا بودن مدیریت حرفه‌ای پرتفوگردانی، ریسک سرمایه گذاران تازه وارد را کاهش می‌دهد و سرمایه گذاران بدون نیاز کد بورسی، دانش مالی، تخصص، تجربه و زمان اقدام به سرمایه گذاری در بورس می‌کنند.

صندوق‌های سرمایه گذاری آسمان یکم و آسمان خاورمیانه شرکت سبدگردان آسمان از جمله صندوق‌های موفق صدور و ابطالی کشور است که سرمایه گذاران بدون کد بورسی و فقط با ثبت نام و احراز هویت می‌توانند اقدام به خرید واحد‌های این صندوق‌ها کنند.

بازدهی ۳۶۵ درصدی آسمان یکم

صندوق سرمایه گذاری آسمان یکم یک صندوق در سهام است؛ یعنی طبق قوانین ملزم است که حداقل ۷۰ تا حداکثر ۱۰۰ درصد دارایی اش را در سهام سرمایه گذاری کند. این موضوع به این معنی است که باید ریسک بالایی را برای این صندوق متصور بود؛ اما ناگفته نماند که در بازار‌های صعودی بورس، می‌توان انتظار بازدهی بالایی ازاین صندوق داشت. به گزارش مرکز اطلاعات مالی ایران این صندوق در یکسال منتهی به ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، حدود ۳۶۵ درصد بازدهی را نصیب سرمایه گذاران خود کرده است.

این صندوق که در مرداد ماه ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده است، از ابتدای فعالیت تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ نزدیک به ۵۱۰۰ درصد بازدهی کسب کرده است.

بدون کد بورسی در بورس سرمایه گذاری کنید

بازدهی ۲۰۰ درصدی آسمان خاورمیانه

صندوق سرمایه گذرای آسمان خاورمیانه یک صندوق مختلط با ریسک متوسط قلمداد می‌شود و مناسب کسانی است که تمایل به سطح ریسک بالای بازار سهام را ندارند و از سوی دیگر مایل اند از بازدهی این بازار نیز بی نصیب نمانند.
به گزارش مرکز اطلاعات مالی ایران، صندوق آسمان خاورمیانه در سال منتهی به ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ توانسته است بیش از ۲۰۰ درصد بازدهی را برای سرمایه گذاران خود ثبت کند.

این صندوق که از تیرماه ۱۳۹۸ فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کرده است، تا کنون بیش از ۲۳۰۰ درصد بازدهی را ثبت کرده است.

بدون کد بورسی در بورس سرمایه گذاری کنید

جهت دریافت راهنمایی سرمایه گذاری می توانید با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۴۱۷۹۳۰۰۰

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازدهی منفی سنگین صندوق آرمان سپهر آشنا در هفته گذشته؛

آیا سازمان بورس قصد نظارت بر تخلفات این صندوق را ندارد

بازدهی منفی سنگین صندوق آرمان سپهر آشنا در هفته گذشته؛

آیا سازمان بورس قصد نظارت بر تخلفات این صندوق را ندارد

ارسال نظر