بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
/بازار بورس رکنی از اقتصاد کشور است
کد خبر : ۲۱۸۶۱۷

 

شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس:
بازار بورس رکنی از اقتصاد کشور است و افزایش شاخص‌ها متأثر از سهام‌های بزرگ در بازار است. امروزه مردم ظرفیت بازار سرمایه را به خوبی شناسایی کردند و این باعث شده تا ورود نقدینگی به بازار سرمایه بیشتر شود.

در بورس نمادهای متفاوتی وجود دارد و مردم باید با دقت و مطالعه اقدام به خرید و فروش کنند، زیرا برخی شرکت‌های کوچک که ظرفیت رشد بالایی ندارند قیمت سهم شأن بدون کنترل بالا رفته است و اگر سهامداران اطلاعی از گزارش‌های مالی شرکت‌ها نداشته باشند و مستقیم وارد بازار شوند دچار زیان می‌شوند. پس تازه واردان بازار سرمایه باید به دور از شایعات اقدام به خرید صندوق‌های سهام کنند.

بورس به عنوان موجودی زنده است که در برخی مواقع هیجان دارد، قطعاً از هیجان خواهد افتاد و با مسیر رو به رشد به آرامش می‌رسد. مردم حتماً با سرمایه‌های مازاد وارد بازار سرمایه شوند و به هیچ وجه خانه و ماشین خود را نفروشند.

 بدون شک بازار سرمایه ظرفیت خوبی دارد، اما نباید به شایعات در فضای مجازی توجه و اقدام به خرید سهام کنند. با تمهیداتی که دولت و بانک مرکزی درباره عرضه سهام دولتی اتخاذ کرده است، ورود این حجم نقدینگی به بازار سرمایه، باعث توسعه اقتصادی شرکت‌ها می‌شود و اقتصاد از بانک محور به سمت سرمایه محور حرکت می‌کند.

تحریم‌ها اقتصاد ما را مقاوم کرد و باعث شد در تولید بسیاری از اقلام خودکفا شویم و نیاز ارزی کشور کاهش یابد. به طور مثال در حوزه فولاد زمانی واردکننده فولاد بودیم، اما اکنون صادرکننده هستیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

مرز امنیت بازار تا زمان افت حجم معاملات

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

مرز امنیت بازار تا زمان افت حجم معاملات

ارسال نظر