بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
مدیر تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری مدبران هما در گفتگو با بورس نیوزتاکید کرد:

افزایش نرخ ارز، فرصتی برای رشد دوباره بازار

بازار سرمایه، بازاری است که باید با استراتژی میان مدت و بلندمدت در آن سرمایه گذاری کرد و با دید میان مدت و بلندمدت، خروج از بازار سرمایه و ورود به بازارهای ارز و سکه طلا، توجیه ندارد.
کد خبر : ۲۱۸۷۷۷

افزایش نرخ ارز، فرصتی برای رشد دوباره بازار

 

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران امروز هم منفی بود و شاخص کل با افت بیش از ۲۰ هزار واحدی در کانال ۹۶۷ هزار واحدی قرار گرفت. منفی های این روزها برخی سهامداران را نگران کرده و به دنبال فرصتی برای خروج از سهم ها و ورود به بازار ارز و سکه هستند! دلار و سکه هم در مقابل امروز جهش داشتند و این روند شاید انگیزه بعضی سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این بازارها تقویت کند.
البته عده ای هم معتقدند دعواهای جناحی بر سر کسب کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی و برخی اظهار نظرهای ترسناک در مورد بازارسرمایه ، در منفی شدن بازار سرمایه بی تاثیر نبوده است.

سید علی هاشمی فشارکی مدیر تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری مدبران هما در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: پیش بینی روند کوتاه مدت بازارها، کار دشواری است؛ ولی بازار سرمایه، بازاری است که باید با استراتژی میان مدت و بلندمدت در آن سرمایه گذاری کرد و با دید میان مدت و بلندمدت، خروج از بازار سرمایه و ورود به بازارهای ارز و سکه طلا، توجیه ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: شاید سکه و ارز در کوتاه مدت رشد قیمت داشته باشد؛ ولی آیا سرمایه گذاران با هر میزان سرمایه و بدون هیچ محدودیتی، امکان خرید ارز و سکه طلا را دارند؟ و آیا به اینکه ورود نقدینگی به این بازارها، چه آثاری دارد، فکرکرده اند؟

هاشمی اضافه کرد: حتی با فرض تصور چشم انداز صعودی بازار ارز، با افزایش نرخ ارز، بازدهی بازار سرمایه هم افزایش خواهد یافت و اگر استراتژی سرمایه گذاری سهامداران اصلاح شود، نیازی به خروج از بازار سرمایه و ورود به سایر بازارها نخواهد بود. در صورت رشد هیجانی بازار ارز، بازار سرمایه مدتی درجا خواهد زد و بخشی از نقدینگی این بازار، راهی بازار ارز خواهد شد؛ ولی با توجه به سایز بازار ارز، بازار ارز توان جذب حجم بالای نقدینگی را ندارد و در نهایت نقدینگی دوباره راه بازار سرمایه را در پیش خواهد گرفت و این بازار تحت تاثیر افزایش نرخ ارز، فرصت مناسبی برای رشد خواهد داشت.


وی در رابطه تاثیر این موضوع که رئیس بعدی مجلس شورای اسلامی، از کدام جناح خواهد بود گفت: در کوتاه مدت، نتیجه تعیین رئیس مجلس می تواند بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد. به هر حال شاید جناح های سیاسی در فضای رقابتی، بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهند و این بازار آسیب هایی ببیند؛ اما در میان مدت و بلندمدت، بازار سرمایه مسیر خود را خواهد رفت.

هاشمی در توصیه به سهامداران اظهار کرد: بهتر است سرمایه گذاران از رفتارهای هیجانی بپرهیزند و سهامداری کنند و اگر هم دانش کافی در مورد این بازار ندارند، حتما از طریق صندوق های سرمایه گذاری اقدام به ورود به بازار سرمایه کنند. در این شرایط، سهام شرکت های صادرات محور که درآمدهای ارزی دارند و همچنین سهام بانک ها، گزینه های معقول تری برای سرمایه گذاری به نظر می رسند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

۳گانه "نه" برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

هر "قرمزی بازار" دغدغه‌زا نیست

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

حرکت هیجانی و عجیب "بورس"

ارسال نظر